شناسه خبر : 8877

بیمه واحدهای مسکونی روستاییان خراسان شمالی اجرایی نشد

بیمه واحدهای مسکونی روستاییان خراسان شمالی اجرایی نشد

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: بیمه واحدهای مسکونی روستاییان این استان، پارسال و امسال به علت تامین نشدن اعتبار مورد نیاز اجرایی نشده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، جواد نظری اظهار داشت: برای بیمه واحدهای مسکونی روستاییان استان و نیز اماکن نگهداری دام تلاش های زیادی شده است و تحقق این امر نیازمند مشارکت جدی مردم هم است.

وی اظهار داشت: بیمه واحدهای مسکونی روستاییان به صورت بی نام انجام می شود البته تلاش داریم تا قریب به اتفاق منازل مسکونی روستاییان در برابر حوادث تحت پوشش بیمه قرار گیرد. 

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی افزود: تا زمانی که مشکل تامین اعتبار حل نشود، نمی توان در باره چگونگی اجرای بیمه واحدهای مسکونی روستاییان اظهار نظر کرد. 

علی توافقی، مدیرکل وقت دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان شمالی، فروردین ماه امسال، از اجرای طرح بیمه منازل مسکونی در روستاهای این استان خبر داده بود.

بر اساس این گزارش، طرح بیمه رایگان واحدهای مسکونی روستاییان در سال گذشته اجرایی نشد و حادثه دیدگان روستایی از سیلاب های امسال، از مزایای بیمه ای بی بهره ماندند.

 ۴۴ درصد از جمعیت خراسان شمالی در روستاها سکونت دارند و بیش از نیمی از ۱۱۲ هزار خانوار روستایی این استان در منازل مقاوم سکونت دارند. 

زلزله، سیل و رانش زمین، از جمله چالش های ساخت و ساز در روستاهای خراسان شمالی به شمار می رود. 

وقوع زلزله در اردیبهشت ماه سال ۹۶ و نیز سیل و بارندگی های بهار امسال، خسارت های زیادی به واحدهای مسکونی روستاییان خراسان شمالی تحمیل کرده است.

ارسال نظر