شناسه خبر : 8871

شرکت‌های بیمه‌ای انگیزه‌ای برای ورود به بازار گوشه‌ای ندارند

شرکت‌های بیمه‌ای انگیزه‌ای برای ورود به بازار گوشه‌ای ندارند

معاون توسعه بازار و شبکه فروش بیمه پاسارگاد بیان کرد: به دلیل اینکه فروش در صنعت بیمه به صورت شبکه مویرگی است نوسانات اقتصادی تاثیر منفی برروی آن نداشته و درچندسال گذشته صنعت بیمه از نظر میزان حجم و تعداد حق بیمه با رشد روبه روبوده است.

چابک آنلاین، بهاره تاجرباشی، حبیب میرزایی در گفت و گو با چابک آنلاین گفت: در حال حاضر در بازار بیمه کشور شبکه فروش سنتی اعم از کارگزاران و نمایندگان به صورت مویرگی وجود دارند که هرکدام جامعه هدف مشتریان خاص خودرا دارند .

وی افزود: به دلیل برقراری تعاملات دوطرفه، ارتباط اعتباری و اعتمادی که بین فروشنده و خریدار وجود دارد به رغم رکود اقتصادی و اتفاقاتی که رخ می دهد برطبق آمار وعملکرد صنعت بیمه فروش صنعت روز به روز رو به افزایش است.

معاون توسعه بازار و شبکه فروش بیمه پاسارگاد اظهار کرد: در همین چند سال اخیر باوجود نوسانات اقتصادی و رکود و تورم، رشد صنعت بیمه از نظر میزان حجم و تعدادحق بیمه روبه رشد بوده زیرا مدل فروش بیمه نامه در صنعت بیمه شبکه مویرگی است و احتمال کاهش فروش وجود ندارد.

میرزایی درخصوص عدم علاقه شرکت های بیمه ای به استفاده از روش های نوین بازاریابی گفت: این مسئله درست نیست زیرا استارت آپ هایی مانند بیمیتو یا ازکی در صنعت بیمه به وجود آمده و شیوه فروش جدید و متفاوتی را ارائه داده که امکان مقایسه و خرید آنلاین را فراهم می کند و بیمه مرکزی و شرکت های بیمه ای هیچگونه مقاومتی در برابر این کانال فروش جدید نداشتند .

وی ادامه داد: شورایعالی بیمه هم طی یک مصوبه کارگزاران برخط را به رسمیت شناخته و به آنها مجوز می دهد، شرکت های بیمه ای هم با اختصاص وب سرویس به کارگزاران این کانال جدید را به رسمیت شناخته و عرضه می کنند.

معاون توسعه بازار و شبکه فروش بیمه پاسارگاد توضیح داد: به دلیل ویژگی صنعت بیمه که بیمه گزار سالی یکبار به بیمه گر مراجعه می کند فروش از طریق شبکه های جدیدی مانند موبایل اپ در تمام دنیا محدود است و کمتر مورد استقبال قرار می گیرد اما در بخش بیمه نامه های درمان که بعد از انعقاد قرارداد بیمه گزار نسخ خود را به صورت ادواری می فرستد استقبال بیشتری می شود.

میرزایی بیان کرد: در حال حاضر کانال های جدید فروش در تیراژ بالا فعال نشده اند که دیده شوند ولی به صورت منطقه ای و خرد فعالیت خوبی دارند .

وی افزود: یکی از دلایل این محدودیت شبکه فروش سنتی است که مشتری خودرا حفظ کرده و  بازارهای سنتی خیلی به راحتی نمی توانند توسط بازارهای جدید تسخیر شوند و برای توسعه در همه بخش ها نیاز به زمان و انرژی زیادی دارند.

معاون توسعه بازار و شبکه فروش بیمه پاسارگاد یکی از بزرگترین مشکلات شرکت های بیمه ای را در قیمت گذاری محصولات عنوان کرد و گفت: شرکت های بیمه ای هنوز در قیمت گذاری نتوانستند از تحولات دیجیتال استفاده کرده و قیمت های مبتنی برارزیابی درست ریسک طراحی کرده و در سیستم های خود پیاده سازی کنند.

میرزایی اظهارکرد: در زمینه ارزیابی خسارت و خدمات پس از فروش هنوز اقداماتی برای اینکه تفاوتی بین آنها ایجاد شود رقم نخورده و شرکت های بیمه ای خصوصی و نیمه دولتی در این قسمت به صورت سنتی عمل کرده و نیاز به تحول بیشتری در این بخش وجود دارد.

وی بیان کرد: هرشرکتی براساس استراتژی بازار هدف خود حرکت می کند و هر شرکتی بازار هدف متفاوتی دارد و نمی توان گفت تمرکز شرکت ها برروی یک بیمه نامه خاصی باشد.

معاون  توسعه بازار و شبکه فروش بیمه پاسارگاد ضمن بیان اینکه بیمه نامه های خرد یک ظرفیت است گفت : برای حرکت به سمت بیمه نامه‌های خرد نیاز به مطالعه ارزیابی و طراحی محصولات متناسب با نیاز بازار است و تازمانی که هنوز بازار بکری وجود دارد شرکت های بیمه انگیزه ای برای ورود به بخش های خرد یا بازار گوشه ای ندارند.

  • ابراهیم مهریوسفی

    باسلام بسیارعالی سیستم اطلاع رسانی صورت پذیرفته است. متشکر

ارسال نظر