شناسه خبر : 8842

کشاورزان همدان خطر سرمازدگی را جدی بگیرند

کشاورزان همدان خطر سرمازدگی را جدی بگیرند

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی همدان گفت: کشاورزان استان باید سرمای زمستان امسال و خطر سرمازدگی را جدی بگیرند و نسبت به بیمه محصولات خود اقدام کنند.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از ایرنا، شهرام پرورش بیان کرد: با توجه به شروع فصل سرما، کشاورزان، باغداران و گلخانه داران توصیه‌ها و هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند.

وی با تاکید بر اینکه باغدران با توجه به زمان بیمه محصولات خود باید در اسرع وقت به نمایندگی بیمه محصولات کشاورزی مراجعه کنند، اظهار داشت: گلخانه داران نیز باید نسبت به تامین سوخت دوم برای گلخانه های گاز سوز اقدام کنند تا در صورت قطعی گاز، گلخانه ها آسیب نبینند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی توصیه کرد که گلخانه‌داران پوشش سقفی گلخانه را نیز بررسی کنند تا در فصل سرما محصولات این حوزه صدمه نبییند.

وی ادامه داد: سطح زیرکشت محصولات زراعی در استان همدان  ۶۴۰ هزار هکتار و محصولات باغی حدود ۷۲ هزار هکتار است.

گفتنی است استان همدان با مساحت یک‌ میلیون و ۹۴۹ هزار هکتار دارای ۳۹ تا ۴۰ درصد کاربری بخش کشاورزی است و در بخش زراعی سه میلیون و ۵۵۱ هزار تن محصول تولید می کند.

مجموع کل تولیدات سالانه محصولات زراعی، باغی و دامی استان همدان چهار میلیون و ۷۵۹ هزار تن است که در بخش باغی ۷۳۶ هزار تن و در بخش دام ۴۷۰ هزار تن محصولات دامی تولید می‌شود.

بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده، ارزش ریالی تولیدات کشاورزی استان همدان معادل ۶۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال است.

ارسال نظر