شناسه خبر : 8841

صندوق بیمه‌ی روستائیان تا رسیدن به وضعیت ایده‌آل فاصله دارد

صندوق بیمه‌ی روستائیان تا رسیدن به وضعیت ایده‌آل فاصله دارد

مدیرعامل صندوق بیمه‌ی اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: هرچند ضریب پوشش بیمه‌ی اجتماعی کشاورزان و روستاییان در استان آذربایجان‌شرقی دو برابر میانگین کشوری است، اما هنوز تا رسیدن به وضعیت ایده‌ال، فاصله زیادی در پیش داریم.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از ایلنا، علی شیرکانی در دیدار با استاندار آذربایجان‌شرقی، بی‌توجهی به بعد نرم‌افزاری توسعه روستایی را عامل اصلی نحیف‌تر شدن روستاها و سیل مهاجرت روستاییان به شهرها دانست و افزود: از مباحث مهم در بعد نرم‌افزاری توسعه روستاها، توجه به اشتغال و هویت روستایی است.

وی از بیمه‌های اجتماعی روستایی به عنوان یکی دیگر از مباحث مطروح شده در بعد نرم‌افزاری توسعه روستاها نام برد و خاطرنشان کرد: هزینه نگه‌داشتن یک روستایی در روستا، بسیار کمتر از برگرداندن او از شهر است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با بیان اینکه بسیاری از خدماتی که به نسبت جمعیت تعریف می‌شوند را نمی‌توان در روستاها مستقر کرد، گفت: برای حل این مشکل و کاهش فاصله بین شهرنشینان و روستاییان، در دنیا بسته‌های خدماتی متعددی تعریف می‌شود و با تاسیس صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، بستر این کار در کشور ما نیز فراهم شده است.

شیرکانی، ضریب پوشش بیمه روستایی آذربایجان‌شرقی را دو برابر پوشش کشوری دانست و گفت: با این حال تا رسیدن به وضعیت ایده‌ال راه طولانی در پیش داریم و امیدواریم با هماهنگی و همدلی موجود در استان، این امر محقق شود.

وی چابک بودن را از عوامل موثر در موفقیت صندوق دانست و گفت: هنوز جامعه روستایی از نهادهای دولتی حرف‌شنوی دارند و شاید نزدیک به ۵۰ درصد بیمه‌شدگان روستایی تحت تاثیر توصیه و سفارش مدیران نهادهای دولتی به عضویت صندوق درآمده‌اند. بنابراین حمایت هرچه بیشتر نهادهای دولتی از صندوق، توسعه جامعه روستایی کشور را سرعت بخشیده و ما را در عمل به وظایفی که برعهده داریم، بیشتر یاری می‌رساند

ارسال نظر