شناسه خبر : 8834

فروش بیمه ‌نامه‌های آنلاین از روز بیمه آغاز شد

فروش بیمه ‌نامه‌های آنلاین از روز بیمه آغاز شد

رئیس کل بیمه: ۱۵ شرکت از امروز به طور رسمی می‌توانند بیمه‌نامه‌های خود را به صورت برخط (آنلاین) صادر کنند.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، غلامرضا سلیمانی در همایش ملی بیمه و توسعه افزود: صنعت بیمه با بیش از ۸۵ سال قدمت از سال ۱۳۱۴ با سبدی (پرتفویی) حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان در قالب ۳۲ شرکت که یکی از آن‌ها شرکت بیمه ایران که تنها شرکت دولتی است در حال خدمت رسانی به همه دستگاه ها، بنگاه‌ها و مردم کشور است.

وی گفت: تنوع محصولات بیمه‌ای در کشور حدود ۲۵ نوع است، اما مردم با بعضی از این خدمات آشنا هستند و شرکت‌های بیمه‌ای باید تلاش خود را برای شناساندن انواع دیگر بیمه به جامعه و استفاده از این خدمات به کار گیرند تا این صنعت بتواند اطمینان و آرامش را برای جامعه به ارمغان بیاورد و مردم دیگر نگران آینده خود نباشند چرا که هدف صنعت بیمه دریافت حداقل مبلغ بیمه از بیمه شده و جبران خسارت در رویداد‌های فردی و گروهی در اسرع وقت است.
سلیمانی ادامه داد: مکانیزم صنعت بیمه جمع آوری و استفاده از پول‌های خرد مردم و تزریق آن به اقتصاد ملی و کمک به رفاه اجتماعی است به همین دلیل محور اصلی این همایش افزایش ضریب نفوذ بیمه‌ای در کشور است که در حال حاضر این ضریب حدود ۲/۴ درصد است که این ضریب در منطقه خاورمیانه و قفقاز نسبت به کشور امارات که ۲/۹ درصد است پایین تر، ولی نسبت به کشور‌های ترکیه، عربستان، پاکستان، کویت و حتی کشور‌های آسیای میانه بالاتر است.
وی گفت: بیمه در یک تعریف کلی یعنی مدیریت ریسک و به عبارتی ریسک با بیمه عجین شده، اما این ریسک در تمام بنگاه‌ها وجود دارد به همین دلیل بیمه مرکزی به دنبال ایجاد مرکز ملی مدیریت ریسک در کشور است که با همکاری سایر دستگاه‌ها فعال خواهد شد.
سلیمانی افزود: صنعت بیمه در جهت تحول سلامت از برنامه‌های دکتر روحانی بوده برای کمک به بخش درمان تکمیلی به صورت گروهی، خانوار و انفرادی فعالیت می‌کنند و در حال حاضر حدود ۱۳/۵ میلیون نفر تحت پوشش بیمه درمان تکمیلی هستند تا بتوانند از طریق شرکت‌های بیمه گر بخشی از هزینه‌های سنگین درمانی خود را تامین کنند.
وی گفت: علت این که ضریب نفوذ بیمه‌ای در کشور ما نتوانسته به ۶ درصد کشور‌های پیشرفته برسد عدم خرید بیمه نامه‌های زندگی پس انداز است که در سبد ما حدود ۱۴ درصد است، اما در کشور‌های دیگر حدود ۶۰ درصد می‌شود که نشان می‌دهد یکی از برنامه‌های اصلی بیمه آن است که برای خرید آن باشد که هم به مردم و هم به بودجه دولت کمک شود.
سلیمانی ادامه داد: ۱۵ شرکت در ایران که حدود ۸۰ درصد سبد (پرتفوی) بیمه‌ای شخص ثالث، درمان تکمیلی و آتش سوزی را به عهده دارند از امروز به صورت آنلاین همه بیمه نامه‌های خود را می‌توانند صادر کنند و ارزیابی خسارت و پرداخت خسارت بدون حضور خسارت دیدگان در مراکز انجام خواهد شد.
رئیس کل بیمه مرکزی گفت: در حال حاضر ۱۱۵ شرکت دانش بنیان هم در حال کمک به صنعت بیمه هستند تا به دست یابی به بیمه هوشمند کمک کنند ضمن این که یکی دیگر از برنامه‌های امسال در این نشست انتخاب چهره ماندگار صنعت بیمه است که در یک کمیته مستقل و با حضور صاحب نظران و طی فرآیندی طولانی انتخاب شده که در انتهای نشست از ایشان تقدیر خواهد شد.

ارسال نظر