شناسه خبر : 8808

شرایط دریافت انواع مستمری از صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر تشریح شد

شرایط دریافت انواع مستمری از صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر تشریح شد

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: متقاضیان دریافت حداقل مستمری از این صندوق، باید سالیانه ۲۷۰ هزار تومان حق بیمه پرداخت کنند. دو برابر این میزان یعنی ۴۵۰ هزار تومان سهم دولت است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایلنا، عیسی کریمی با بیان اینکه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد قریب به ۲۳ هزار و ۷۰۰ خانوار را تحت پوشش بیمه برده است، گفت: از این تعداد قریب به ۷۰۰ خانوار به صورت ماهیانه مستمری دریافت می‌کنند.

وی افزود: ۲۶ کارگزاری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر، در سطح استان، آماده نام‌نویسی از متقاضیان دریافت خدمات بیمه‌‌ای هستند. این صندوق ساکنان روستاها، عشایر و تمامی شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر که ساکنان آنها در بخش کشاورزی فعالیت می‌کنند، را تحت پوشش می‌برد؛ به شرطی که سن‌شان بالای بالای ۱۸ سال و زیر ۵۰ سال باشد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد، درباره سهمِ بیمه، بیمه شده و دولت، گفت: متقاضیان دریافت حداقل مستمری، باید سالیانه ۲۷۰ هزار تومان حق بیمه پرداخت کنند. دو برابر این میزان یعنی ۴۵۰ هزار تومان سهم دولت است. اما متقاضیان دریافت حداکثر مستمری باید سالیانه  ۶۶۰ هزار تومان حق بیمه پرداخت کنند. دو برابر این میزان یعنی  ۱ میلیون و ۳۲۰ هزار تومان، سهم دولت است. حداقل مستمری که صندوق پرداخت می‌کند، ۴۵۰ هزار تومان و حداکثر مستمری، ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است.

کریمی درباره شرایط بازنشستگی در این صندوق و شرایط دریافت مستمری از کارافتادگی، گفت: در صورتی که متقاضیان حداقل ۱۵ سال بیمه‌پردازی داشته باشند و سن‌شان به ۶۵ سال رسیده باشد، می‌توانند درخواست بازنشستگی ارائه دهند. همچنین در شرایطی که بیمه‌پردزان یک سال سابقه بیمه‌پردازی داشته باشند، اگر بیماری یا حادثه‌ای برایشان پیش بیاید و در زمان منتهی به از کارافتادگی، ۹۰ روز سابقه بیمه‌پردازی داشته باشند، می‌توانند از مستمری از کارافتادگی بهره‌مند شوند.

وی افزود: همچنین بازماندگان افرادی که پیش از فوت یک سال سابقه بیمه‌پردازی داشته باشند یا در ۹۰ روز آخر عمر سابقه بیمه‌پردازی داشته باشند، می‌توانند از مستمری بازماندگان بهره‌مند شوند.  

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد، در پاسخ به این پرسش که آیا بیمه‌شدگان می‌توانند، از خدمات درمانی استفاده کنند، گفت: این صندوق به دلیل سیاست‌های کلان حوزه سلامت خود نمی‌تواند اقدام به ارائه دفترچه بیمه کند و متقاضیان می‌توانند از طریق سازمان بیمه سلامت دفترچه بیمه دریافت کنند. در این رابطه مشکلی وجود ندارد و همکاری لازم از سمت بیمه سلامت صورت می‌گیرد.

وی درباره تعداد کارگزای‌ها صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: در گذشته  ۶۷ کارگزاری داشتیم. تعداد زیاد کارگزاری‌ها موجب شد که کیفیت کار آنگونه که انتظار داشتیم نباشد؛ به همین خاطر کارگزاری‌ها را به ۲۶ مورد کاهش دادیم. این در حالی است که در استان ۱۹ بخش بیشتر وجود ندارد؛ در نتیجه در برخی از بخش‌ها بیش از ۱ کارگزاری مستقر شده است.

ارسال نظر