شناسه خبر : 8807

بیماران اعصاب و روان در زمینه بیمه‌های تکمیلی مشکل دارند

بیماران اعصاب و روان در زمینه بیمه‌های تکمیلی مشکل دارند

رئیس انجمن حمایت از بیماران اسکیزوفرنی با اشاره به اینکه بیماران مزمن روانی به شدت مشکل دارویی دارند، گفت: این بیماران ماهانه تا ۸۰۰ هزار تومان هزینه دارو دارند و اگر به آنها دارو نرسد، بیماری‌شان عود می‌کند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایلنا، «طیبه ده‌‌باشی» در ارتباط با مشکلات بیمه‌ای بیماران اعصاب و روان اظهار کرد: همچنین بیماران اعصاب و روان در زمینه بیمه‌های تکمیلی مشکل دارند. شاید بیمارانی که بیمه شرکت نفت یا ارتش باشند، بتوانند از امتیازات بیمه تکمیلی برای اعصاب و روان استفاده کنند، اما در اساسنامه بیمه‌های دیگر ذکر شده است که بیماری‌های اعصاب و خودکشی را شامل نمی‌شود، در حالی که عموما دلیل خودکشی‌ها بیماریِ افسردگی است. 

وی در ادامه افزود: در هزار پرونده‌ای که در انجمن احبا داریم، بیماران به شدت مشکلات داروئی دارند. داروهای خارجی یا نیست‌ یا اگر هست هزینه بسیار بالائی دارد. بیماران گزارش می‌دهند که برخی از داروهای داخلی تاثیر درمانی ندارند، همین نکته از سوی پزشکان ما گوشزد می‌شود، آنها برای برخی از دارو‌ها بر مصرف خارجی آنها تاکید دارند. بیماری با مصرف داروی خارجی کنترل می‌شود و داروی داخلی بیماری‌ او را کنترل نمی‌کند و متاسفانه داروهای خارجی را تحت پوشش بیمه‌ای قرار نمی‌دهند. 

 

ارسال نظر