شناسه خبر : 8790

بیمه آسیا؛ حفظ اقتدار با افزایش پرتفوی و کاهش نسبت خسارت

بیمه آسیا؛ حفظ اقتدار با افزایش پرتفوی و کاهش نسبت خسارت

بیمه آسیا با انتشار عملکرد شش ماهه و هفت ماهه خود نشان داده که در بین شرکت‌های خصوصی، همچنان اقتدار خود را حفظ کرده و در حوزه تولید حق بیمه و نسبت خسارت از برترین شرکت‌های بیمه‌گر است.

به گزارش چابک آنلاین، بیمه آسیا در گزارش شش ماهه نخست امسال خود اعلام کرده بود که حدود 29 هزار میلیارد ریال حق بیمه تولید کرده است . در مهر 98 حدود پنج هزار و 424 میلیارد ریال  حق بیمه تولید کرده بود، بنابراین در مجموع تا پایان دوره هفت ماهه منتهی به 30 مهر 98  مبلغ 34 هزار و 600 میلیارد ریال حق بیمه صادر کرده است.

این رقم نسبت به سال گذشته رقم 24 هزار و 700 میلیارد ریال رشدی 40 درصدی را نشان می دهد که می‌تواند تا پایان سال رشد بیشتری را تجربه کرده و سود آوری بیشتری را برای سرمایه گذاران شرکت به ارمغان اورد .

در حال حاضر این شرکت در پایان نیمه نخست امسال 181 ریال سود ساخته که نسبت به سود 173 ریالی شش ماهه سال 1397، حدود 3 درصد رشد داشته است.

شرکت بورسی بیمه آسیا حدود 17 هزار میلیارد ریال خسارت در دوره هفت ماهه پرداخت کرده که بر این اساس، نسبت کل خسارت پرداختی شرکت به رقم زیر 50 درصد رسیده است.

در دوره هفت ماهه عملکرد بیمه‌آسیا، بیشترین رشد، به بیمه عمر و زندگی تعلق داشته است که سال گذشته یک هزار و 800 میلیارد ریال بوده اما امسال به رقم دو هزار و 740 میلیارد ریال رسید که رشدی 52 درصدی را در این حوزه این شرکت تجربه کرد.

ارسال نظر