شناسه خبر : 8789

۳۳۰ فعال جامعه قرآنی لرستان بیمه شدند

 330 فعال جامعه قرآنی لرستان بیمه شدند

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی لرستان گفت:‌ ۱۰۰ موسسه قرآنی در استان فعال است که ۳۳۰ نفر از افراد فعال در این نهادها، بیمه تامین اجتماعی شده‎اند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، احمدحسین فتایی روز یکشنبه در کارگاه آموزشی و توجیهی مدیران مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت افزود: همچنین ۲۰ موسسه حمایت مالی شده و ۱۸ دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم برای فعالان این بخش برگزارشده است.

وی با اشاره به ۱۴ جشنواره فرهنگی در هفته قرآن و عترت استان تصریح کرد:  اعتبارات قرآنی لرستان در سال ۹۰ حدود ۳۰۰ میلیون تومان بود درحالی‌ که مجموع اعتبارات فرهنگی، هنری، دینی و رسانه‌ای در سالجاری ۲۵۰ میلیون تومان است.

وی تصریح کرد:‌یکی‌از رسالت‌ها و اهداف اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تقویت و ترویج فعالیت‌های دینی و قرآنی است که در سال های گذشته تاکنون برنامه های دینی و قرآنی بسیاری انجام شده و اکنون نیز به‌دنبال کاهش تصدی‌گری‌های وزارت و انجام کار توسط موسسات قرآنی هستیم.

وی گفت:‌ برخی ‌از روشنفکران بر این عقیده بودند که با پیدایش علوم جدید، قرآن کم‌رنگ می‌شود اما همچنان شاهد هستیم که دین در زندگی عالمان نقش پرررنگی دارد و این افراد با قرآن مانوس هستند.

ارسال نظر