شناسه خبر : 8787

رییس سازمان امور مالیاتی؛

موافق معافیت مالیاتی بیمه‌های عمر نیستیم

موافق معافیت مالیاتی بیمه‌های عمر نیستیم

رییس سازمان امور مالیاتی اظهار داشت: تمام بخش‌های اقتصادی در کشور به دنبال معافیت‌های مالیاتی است که اگر معافیت برای تمام آنها اعمال شود چیزی به عنوان درآمد مالیاتی باقی نخواهد ماند.

به گزارش چابک آنلاین، امیدعلی پارسا در حاشیه نشست با دبیرکل و اعضای سندیکای بیمه گران ایران، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در جلسه امروز مشکلات صنعت بیمه در بحث مالیات بررسی و شناسایی شد، گفت: یکی از مهمترین تصمیمات جلسه امروز این بود که مالیات شرکت‌های بیمه در قالب یکسانی آماده شود و برای یک شکل شدن آن توافقاتی انجام شد.

وی با تاکید بر اینکه مالیات و بیمه موضوعات درهم تنیده‌ای هستند، گفت: در صنعت بیمه با مشکلات و مسائلی مواجه هستیم. همچنین بخش مالیات هم دچار مشکلاتی است؛ به طوری که کل درآمدهای مالیاتی چیزی حدود 7 الی 8 درصد درآمدهای مردم است. بنابراین با این نرخ مالیات نمی‌توان کشور را اداره کرد.

رئیس سازمان امور مالیاتی با اشاره به معافیت‌های مالیاتی اظهار داشت: تمام بخش‌های اقتصادی در کشور به دنبال معافیت‌های مالیاتی است که اگر معافیت برای تمام آنها اعمال شود چیزی به عنوان درآمد مالیاتی باقی نخواهد ماند.

پارسا با شاره به حمایت از صنعت بیمه و معافیت‌های مالیاتی در این بخش گفت: حمایت محدود، مسدود و کاهنده است، در صنعت بیمه هم حمایت‌های مالیاتی انجام می‌شود و در این راستا اصلاحیه‌ای برای قانون مالیات‌های مستقیم در حال انجام است که در این اصلاحیه به صنعت بیمه توجه شده است.

وی ادامه داد: اینکه دولت و مجموعه نظام تلاش می‌کنند تا نااطمینانی را در کشور حداقل کنند و از این محل زندگی آرامش‌بخش‌تری برای مردم ایجاد کنند، جزو مسلمات است و مجلس هم به این موضوع توجه ویژه‌ای دارد.

رئیس سازمان امور مالیاتی درباره درآمدهای مالیاتی کشور گفت: ماهیانه درآمدهای مالیاتی از تمام بخش‌های اقتصاد حدود 10 هزار میلیارد تومان است؛ این در حالی است که تنها حقوق و مزایای کارکنان و بازنشستگان 18 هزار و 600 میلیارد تومان است یعنی کمتر از حقوق کارمندان درآمد مالیاتی از تمام بخش‌های اقتصادی داریم.

پارسا گفت: مالیات داروی تلخی است که هیچ‌کس نمی‌خواهد آن را بخورد.

وی در خصوص مجموع درآمدهای مالیاتی در هشت ماه اول امسال گفت: میزان درآمدهای مالیاتی در هشت ماه امسال 89 هزار میلیارد تومان بود که 94 درصد آن محقق شده است.

پارسا درباره اخذ مالیات از پزشکان اظهار داشت: قانونگذار می‌گوید تمام این مشاغل باید در محل کار خود کارتخوان نصب کنند اما اگر عده‌ای از نصب کارتخوان امتناع دارند ما می‌توانیم از سایر منابع اطلاعاتی به میزان درآمد آنها دسترسی داشته باشیم.

رئیس سازمان امور مالیاتی ادامه داد: مالیات بر حق است و طبق اظهارنامه‌های مالیاتی خرداد ماه می‌توانیم میزان درآمد مشاغل مختلف از جمله پزشکان را بررسی کنیم و قطعا جرائمی هم برای کسانی که از قانون گریز می‌کنند در نظر می‌گیریم.

وی همچنین درباره افزایش مالیات بر دخانیات از جمله سیگار گفت: هنوز برنامه‌ای برای افزایش مالیات سیگار نداریم.

پارسا درباره بررسی حساب‌های بانکی برای تعیین مالیات گفت: سرکشی به حساب‌های بانکی نداریم و همه حاکمیت‌ها در تمام دنیا به اطلاعات بانکی و درآمدی مردم دسترسی دارند.

ارسال نظر