شناسه خبر : 8741

۱۵درصد از مجموع مزارع زعفران گناباد تحت پوشش بیمه‌ای قرار دارند

۱۵درصد از مجموع مزارع زعفران گناباد تحت پوشش بیمه‌ای قرار دارند

کاهش دما و سرمازدگی در سه روز گذشته ۱۰۰میلیارد ریال به مزارع زعفران گناباد خسارت وارد کرد.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما، مدیر جهاد کشاورزی گناباد گفت: کاهش دمای هوا به بیش از هزار هکتار معادل یک سوم مزارع زعفران گناباد خسارت زد. 

علیرضا حسین زاده افزود: فقط ۱۵درصد از مجموع مزارع زعفران گناباد تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار دارند و امکان پرداخت غرامت بیمه به ۸۵تا۹۰ درصد از اراضی خسارت دیده وجود ندارد و کشاورزان و زعفران کاران باید برای کاهش تبعات خسارت‌ها نسبت به پوشش بیمه ای محصولات خود اقدام کنند.

مدیر جهاد کشاورزی گناباد گفت: تغییرات اقلیمی و حوادث پیش بینی نشده مانند سیل، توفان، سرمازدگی و گرمازدگی از مشکلات مهم بخش کشاورزی گناباد به شمار می رود.

داریوش شیبانی رییس اداره پیش بینی هواشناسی گناباد هم گفت: دمای هوا در سه روز گذشته بین سه تا هشت درجه زیر صفر در نوسان بود و بر این اساس در مدت دو روز دمای هوا ۱۰تا۱۱ درجه کاهش یافت که این مساله با توجه به همزمانی برداشت گل زعفران موجب وارد شدن خسارت‌هایی به این محصول شد.

برداشت زعفران از سه هزار و ۵۰۰هکتار سطح زیر کشت در گناباد از دهم آبان ماه امسال آغاز شده است و پیش بینی می شود در مدت یک ماه برداشت افزون بر ۱۲تن زعفران از این زمین‌ها برداشت شود.

از هر ۸۵کیلوگرم گل زعفران به طور معمول یک کیلوگرم زعفران خالص برداشت می شود.

ارسال نظر