شناسه خبر : 8736

یزد از لحاظ تعداد ورزشکاران بیمه‌شده در جایگاه نخست قرار دارد

یزد از لحاظ تعداد ورزشکاران بیمه‌شده در جایگاه نخست قرار دارد

اردوی جوانان برتر زورخانه‌های کشور با حضور ۴۰ ورزشکار جوان از مناطق مختلف ایران روز چهارشنبه در زورخانه علی‌بن‌ابیطالب (ع) صفائیه شهر یزد آغاز شد و به مدت چهار روز ادامه دارد.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از ایرنا، این  اردو زیر نظر فدراسیون و با حضور مربیان تیم ملی از جمله علی‌رضا غلامی، رضا سالاری و مهدی مرادی‌زاده با هدف انتخاب کشتی‌گیران برتر و مستعد کشور برای عضویت در تیم‌ملی پیگیری می‌شود.

تست آمادگی جسمانی در پایگاه قهرمانی، کارگاه تخصصی اخلاق در ورزش زورخانه‌ای و کارگاه تخصصی قوانین و مقررات در این اردو پیش‌بینی شده است.

 همچنین کارگاه تخصصی رشته سنگ، تمرین تیمی زورخانه‌ای، کارگاه تخصصی کشتی پهلوانی، میل‌بازی، چرخ تیز و کارگاه تخصصی چرخ چمنی از موارد دیگر اردوست.

افزون بر ۲۰۰ قهرمان زورخانه‌ای کشور از مناطق هفت‌ گانه در رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان که در مسابقات کشوری مورد ارزیابی قرار گرفته بودند و عملکرد خوبی از خود نشان دادند با نظارت بهترین مربیان همزمان از ۲۷ آبان‌ماه تا ۹ آذرماه جاری در استان های قم، خراسان شمالی، قزوین، سمنان و یزد گرد هم آمدند تا زیرنظر کادر فنی و مربیان نسبت به انجام تمرینات لازم اقدام و مراحل استعدادیابی را سپری کنند.

دبیر هیات ورزش‌های پهلوانی و باستانی استان یزد گفت: هم‌اکنون حدود چهار هزار ورزشکار در ۹۳ باب زورخانه فعالیت می‌کنند.

محمدهاشم روغنی امروز در گفت و گو با ایرنا افزود: یزد از لحاظ تعداد ورزشکاران بیمه شده در این رشته و ثبت مشخصات در سامانه فدراسیون در جایگاه نخست قرار دارد.

استان یزد ۴۸ هیأت ورزشی و افزون بر ۷۵ هزار بیمه شده زیرپوشش در رشته‌های مختلف دارد.

جمعیت استان در سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۹۵، یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفر بود.

ارسال نظر