شناسه خبر : 8729

اجرای آیین‌نامه حاکمیت شرکتی در بیمه‌ها یک سال دیگر کامل می‌شود/ کسری ذخائر شرکت‌های بیمه‌‎ای تا سه سال آینده برطرف می‌شود

اجرای آیین‌نامه حاکمیت شرکتی در بیمه‌ها یک سال دیگر کامل می‌شود/ کسری ذخائر شرکت‌های بیمه‌‎ای تا سه سال آینده برطرف می‌شود

مدیرعامل شرکت بیمه پاسارگاد اجرای حاکمیت شرکتی برای شرکت‌های بیمه‌ای را ضروری دانست که برای اجرایی شدن تمام مراحل آن در شرکتها نیاز به زمان است ومشکل جدی این آیین‌نامه را در یکسان بودن موارد اجرایی آن برای شرکت‌های بیمه‌ای با سایزهای متفاوت مطرح کرد.

چابک‌‌آنلاین، بهاره تاجرباشی، "معصوم ضمیری" درگفت وگو با چابک آنلاین گفت: برای اجرایی شدن حاکمیت شرکتی در شرکت های بیمه ای نیاز به زمان است زیرا آیین نامه حاکمیت شرکتی، آیین نامه مفصلی بوده که اساسنامه  شرکت ها باید با آن تطبیق داده تا امکانات اجرایی شدن این آیین نامه هم فراهم شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیشتر شرکت های بیمه ای اساسنامه جدید خودرا تنظیم کرده و به تصویب رسانده اند از آنجایی که با اجرایی شدن این آیین نامه ارکان شرکت تغییر یافته و مقررات و اختیارات آن تغییر پیدا می کند در حدود یک سال زمان می برد تا به طور کامل اجرایی شود.

مدیرعامل شرکت بیمه پاسارگاد بیان کرد: اجرای آیین نامه حاکمیت شرکتی از یکسال پیش در بیشتر شرکت های بیمه ای  شروع شده و باید به تدریج اجرایی شود که در حدود یکسال دیگر زمان نیاز دارد تا به صورت کامل به مرحله ی اجرا درآید.

ضمیری عنوان کرد: یک مشکل جدی که در این آیین نامه وجود دارد و در زمان تصویب آن هم مطرح شده که البته می توان گفت این اشکال صنعت بیمه است وبه آیین نامه ربطی ندارد تفاوت سایزبسیار زیاد شرکت های بیمه ای است.

وی ادامه داد: آیین نامه حاکمیت شرکتی که برای بزرگترین شرکت بیمه ای مانند بیمه ایران اجرایی می شود باید با آیین نامه حاکمیت شرکتی که برای یک شرکت کوچک بیمه ای که تازه تاسیس شده و کمتر از یک درصد سهم بازار را دارد متفاوت باشد.

مدیرعامل شرکت بیمه پاسارگاد اظهارکرد: درشرکت بیمه ایران وجود هیئت عامل و هیئت مدیره جداگانه ضرورت دارد اما یک شرکت تازه تاسیس که هنوز سازمان خودرا تکمیل نکرده  نمی تواند هیئت عامل و هیئت مدیره جداگانه تشکیل داده و کمیته های مختلف را دائرکند.

ضمیری افزود: بنابراین باید به شرکت های بیمه ای فرصت داد تا به تدریج و متناسب با افزایش حجم امورخود آیین نامه را مرحله به مرحله اجرا کنند.

وی بیان کرد: در شرکت بیمه پاسارگاد اول آبان ماه امسال هیئت عامل تشکیل شده و کمیته های تخصصی هم شروع به کار کرده اند اجرایی شدن این آیین نامه باید به تدریج انجام شود وگرنه در شرکت ها یک آشفتگی به وجود می آورد .

مدیرعامل شرکت بیمه پاسارگاد درخصوص کسری ذخائر زیاد شرکت های بیمه ای گفت: بیمه مرکزی یک مقام ناظر است که علاوه بر اینکه باید سخت گیری های لازم را انجام دهد نیازاست که در جهت حفظ حقوق مردم یکسری موارد را رعایت کند اگرآنقدری سخت گیری کند که بازار سرمایه در رابطه با شرکت های بیمه ای بهم بریزد برای سهامدارانی که در این صنعت سرمایه گذاری کرده اند منصفانه نیست.

ضمیری گفت: این کسری ذخائر طی یکسال به وجود نیامده  که یکساله هم جبران شود نیاز به یک برنامه بلند مدت دارد که در یک دوره 3 تا 5 ساله کسری ذخائر شرکت های بیمه ای به تدریج جبران شود.

وی عنوان کرد: دلیل به جود آمدن این کسری ذخائر دلایل متعددی دارد، رقم عمده این کسری ذخائر مربوط به دورشته ی شخص ثالث اجباری و تکمیل درمان است که نرخ حق بیمه مناسبی نداشته اند اما الان این مشکلات برطرف شده و نرخ حق بیمه  شخص ثالث در سال 98 در حدود 32 درصد افزایش یافته که این مسئله سبب می شود این کسری ها کم کم جبران شوند.

مدیرعامل شرکت بیمه پاسارگاد گفت: صنعت بیمه یا تصمیم گیرندگان درصنعت بیمه اجازه ندارند یک تصمیم  شدید مشکل ساز بگیرندبنابراین  می توان حق بیمه را صددرصد اضافه کرد اما آیا جامعه تحمل پذیرش این موضوع را دارد؟ اینکاررا باید به تدریج انجام داد واگرچند سال آینده مانند دو سه سال گذشته پیش رود مشکل کسری ذخائر یا منتفی شده یا بسیار کم می شود.

ارسال نظر