شناسه خبر : 8709

پس از پنج سال وقفه، بیمه هنرمندان صنایع‌دستی ایلام تأمین اعتبار شد

پس از پنج سال وقفه، بیمه هنرمندان صنایع‌دستی ایلام تأمین اعتبار شد

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره‌ کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام از بیمه شدن ۲۴ نفر از صنعتگران صنایع دستی استان در نیمه نخست سال‌جاری خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، نورالدین محسنی اظهار داشت: طی سال‌های گذشته ۵۲۴  نفر بیمه شدند که بعد از پنج سال وقفه در بیمه هنرمندان صنایع‌دستی دوباره تأمین اعتبار شد.

وی افزود: بر اساس رشته‌های مصوب صنایع‌دستی، افرادی که در این حوزه فعالیت دارند می‌توانند با ثبت اطلاعات در بانک اطلاعاتی و پس از تأیید رشته کاری خود در لیست بیمه قرار بگیرند.

محسنی تصریح کرد: برای تحقق اهداف و برنامه‌های دولت در گسترش پوشش نظام تامین اجتماعی، شاغلان صنایع‌دستی در مناطق روستایی عشایری نیز بیمه می‌شوند.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام افزود:  برای حمایت از آن دسته از فعالان حوزه صنایع‌دستی که مشمول بیمه تامین اجتماعی نیستند، تفاهم‌نامه‌ای میان وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان برای بهره‌مندی از مزایا و خدمات بلند مدت بیمه تأمین اجتماعی شامل مستمری بازنشستگی، ازکارافتادگی کلی و فوت منعقد شده است.

وی اظهار کرد: هم‌اکنون ۱۲۰ کارگاه با ۳۳ رشته صنایع‌دستی در استان ایلام فعالیت می‌کنند

 

ارسال نظر