شناسه خبر : 8706

۱۱ هزار و ۵۰۰خانوار بسیجی تحت پوشش بیمه هستند

11 هزار و 500خانوار بسیجی تحت پوشش بیمه هستند

مدیرعامل موسسه خدمات درمانی بسیجیان، به تشریح اقدامات و خدمات بهداشتی و درمانی به نیروهای بسیجی و مردم مناطق محروم کشور پرداخت.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از مهر، عیسی مالمیر، روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت چهل سالگی بسیج، گفت: موسسه خدمات درمانی بسیجیان از سال ۷۴ فعالیت خودش را با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به بسیجیان و خانواده های آنها در کشور آغاز کرد که این خدمات شامل درمان مستقیم در مراکز موسسه و درمان غیر مستقیم، از طریق همکاری با سایر دستگاه ها بوده است.

وی با عنوان این مطلب که جامعه هدف ما نیروهای بسیجی و محرومان هستند، افزود: موسسه خدمات درمانی بسیجیان، خود را مکلف و ملزم به ارائه خدمات به همه محرومان کشور می داند. 

مالمیر با اشاره به وجود ۱۲۲ هزار مترمربع فضای درمانی موسسه در کشور، ادامه داد: این فضاها عمدتا با تاکید بر مناطق محروم کشور احداث شده اند. به طوری که بیش از ۴۶ مرکز درمانی داریم که ۳۷ مرکز در حال خدمات رسانی بوده و فعال هستند. 

وی، از افتتاح ۱۲ درمانگاه جدید تا دهه فجر امسال در کشور خبر داد و گفت: در روزهای ۱۷ و ۱۸ آذر ۹۸ نیز ۴ درمانگاه در دو استان آذربایجان شرقی و خراسان رضوی، به صورت ویدئو کنفرانس، به بهره برداری می رسد.

مالمیر ادامه داد: موسسه خدمات درمانی بسیجیان تا خرداد ۹۹، در مجموع ۵۷ درمانگاه خواهد داشت.

مدیرعامل موسسه خدمات درمانی بسیجیان، با اشاره به پوشش بیمه ای ۱۱ هزار و ۵۰۰ خانوار بسیجی در کشور، افزود: بیمه این افراد با سازمان تامین اجتماعی است.

وی به اقدامات گروه های جهادی بسیج برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم مناطق محروم کشور اشاره کرد و گفت: بیش از ۷۰۰ تیم شهید رهنمون در سراسر کشور مشغول ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به محرومان هستند که ۱۰۰ تیم در تهران بزرگ مستقر است.

مالمیر با تاکید بر اینکه تیم های شهید رهنمون به صورت ثابت در مناطق جغرافیایی ثابت مشغول ارائه خدمات سطح یک به محرومان هستند، افزود: تاکید ما بر ثابت بودن حضور تیم ها در این مناطق است تا بتوانند پیگیر وضعیت سلامت مردم باشند و فقط به انجام ویزیت بسنده نمی شود.

وی همچنین از فعالیت ۸۰۰ تیم بسیج جامعه پزشکی خبر داد و گفت: بیش از ۲۸۰ گروه جهادی از سال ۹۵ تا امروز به مناطق محروم اعزام شده اند و بیش از ۱۵۸ هزار نفر از هموطنان مناطق محروم از خدمات پزشکی و پیراپزشکی این تیم ها برخودار شده اند.

مدیرعامل موسسه خدمات درمانی بسیجیان، به سایر برنامه های این موسسه در نظام سلامت کشور اشاره کرد و افزود: بر اساس اسناد بالادستی و در جهت تحقق بند ۱۲ سیاست های ابلاغی رهبری در حوزه سلامت، به موضوع طب سنتی، سبک زندگی اسلامی-ایرانی و تعالی جمعیت ورود کرده ایم.

وی، از اجرای طرح رویش امید با هدف حمایت از زوجین نابارور بسیجی خبر داد و گفت: برای این دسته از زوجین نابارور، با چهار قطب کشوری ناباروری قرارداد همکاری داریم و زوجین نابارور تا سقف دو میلیون تومان حمایت می شوند.

مالمیر با اشاره به پوشش ۶ هزار زوج نابارور تحت پوشش، افزود: بیش از ۳۰۰ زوج از طریق این خدمات و حمایت ها، صاحب فرزند شده اند.

وی، به موضوع طب سنتی اشاره کرد و گفت: ما معتقدیم که طب سنتی نباید وارد کار درمان شود و می بایست در حوزه آموزش و پژوهش ورود کرده و درمان، گام آخر طب سنتی باشد.

مالمیر، به برنامه پزشکی از راه دور در ۵ استان کمتر برخوردار کشور اشاره کرد و افزود: بر اساس برنامه «خدمت بی منت»، تصمیم گرفته ایم در ۴۵۹ محله و منطقه محروم کشور، خدمات بهداشتی و درمانی، ارائه بدهیم.

در این نشست خبری، حسینعلی طوسی مدیر مرکز مهر شفا موسسه خدمات درمانی بسیجیان به خدمات بیمه ای این موسسه اشاره کرد و گفت: از سال ۸۴ با سازمان تامین اجتماعی برای پوشش بیمه ای بسیجیان و خانواده های آنها، اقدام کرده ایم. با توجه به اینکه بسیجی بودن شغل محسوب نمی شود، از همین رو، با توافقات صورت گرفته با سازمان تامین اجتماعی، بسیجیان با پرداخت ۲۷ درصد حق بیمه، از تمامی خدمات بیمه ای مثل مستمری بازنشستگی و...، برخودار می شود.

وی، در عین حال به سه خدمت بیمه ای که شامل بیمه بسیجیان نمی شود، اشاره کرد و افزود: بیمه بیکاری، بارداری و دستمزد ایام بیماری، مشمول بیمه بسیجیان و خانواده های آنها نمی شود.

طوسی، به بیمه تکمیلی بسیجیان اشاره کرد و گفت: از سال ۸۸ تا کنون بیش از ۵۰۰ هزار نفر از بسیجیان از خدمات بیمه تکمیلی استفاده می کنند. 

وی افزود: برای بیمه تکمیلی نیز موسسه خدمات درمان بسیجیان، یارانه ای ۵۰ تا ۶۰ درصدی پرداخت می کند که شامل بیمه رایگان عمر و حوادث بیمه آتش سوزی منزل نیز می شود.

 

ارسال نظر