شناسه خبر : 8698

باید برای نیروهای تعدیل‌شده‌ی بیدبلند۲ بیمه بیکاری درنظر گرفت

باید برای نیروهای تعدیل‌شده‌ی بیدبلند2 بیمه بیکاری درنظر گرفت

نماینده مردم بهبهان در مجلس گفت: فاز نخست پالایشگاه بید بلند۲ در بهبهان باعنوان بزرگترین پالایشگاه خاورمیانه به بهره‌برداری رسید؛ اما باید برای ۴ و ۵۰۰ نیروی تعدیل شده، بیمه بیکاری در نظر گرفت.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از خانه ملت، حبیب‌الله گشت‌زر با تاکید بر اینکه اولویت کار با نیروهای بومی است، گفت: فاز نخست پالایشگاه گازی بیدبلند2 در ابتدا 10هزار و 500نفر در تخصص‌های مختلف را مشغول به کار کرده بود و اکنون این تعداد به شش هزار نفر رسیده است که با رسیدن به مرحله بهره‌برداری تا پایان سال فقط 1000 نفر از نیروها باقی مانده و مابقی تعدیل می‌شوند که این معضلی برای بهبهان خواهد بود.

وی ادامه داد: باید برای نیروهای تعدیل شده بیمه بیکاری در نظر گرفت. همچنین صنایع پایین دستی (عملیات فروش و توزیع گاز طبیعی و محصولات مشتق شده از نفت خام را صنایع پایین دستی می‌گویند) را هر چه سریع‌تر راه انداخت تا این نیروها دوباره جذب شوند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود: تلاش داریم تا پایان سال عملیات تاسیس صنایع پایین دستی پالایشگاه بیدبلند بهبهان آغاز شود و در بازه زمانی 3 الی 4 ساله به بهره‌برداری برسند.  

درصورت احداث صنایع پایین‌دستی پالایشگاه بید بلند بهبهان، این صنایع می‌توانند 4 هزار نیرو جذب کنند. پالایشگاه بید بلند2 معادل دو و نیم برابر 2 فاز عسلویه است.

ساخت صنایع پایین‌دستی این پالایشگاه به اعتباری معادل8، 1 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، صندوق توسعه ملی قول تامین این بودجه را داده است بنابراین درصورت موافقت بانک‌های عامل کلنگ صنایع پایین دستی بزرگترین پالایشگاه خاورمیانه زمین می‌خورد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، طراحی شرکت پالایش بید بلند به منظور تصفیه گازهای همراه میدان نفتی آغاجاری در سال 1347 آغاز و در سال 1349 به بهره برداری رسید. این پالایشگاه در استان خوستان و 32 کیلومتری غرب بهبهان، 18 کیلومتری شمال آغاجاری و 35 کیلومتری جنوب شرقی میانکوه واقع شده است .

طی سال‌های اخیر تصمیماتی مبنی بر طراحی و احداث پالایشگاه گاز بیدبلند 2 نیز در دستور کار قرار گرفت. هدف از ساخت پالایشگاه گاز بیدبلند٢ نیز شیرین‌سازی و فرآورش روزانه ٥٧ میلیون مترمکعب در روز گاز طبیعی جهت تامین گاز مورد نیاز مشترکان مختلف کشور است و بخشی از آن برای تزریق صیانتی اختصاص می‌یابد. همچنین 2.2 میلیارد تومان اعتبار اولیه برای آغاز به کار این پالایشگاه باعنوان پالایشگاه گازی بیدبلند2 بوده است.

ارسال نظر