۴۰ درصد مجتمع تجاری اروند در آتش سوخت/مجتمع تحت پوشش بیمه است

۴۰ درصد مجتمع تجاری اروند در آتش سوخت/مجتمع تحت پوشش بیمه است

رییس هیات مدیره شرکت توسعه و سرمایه گذاری منطقه آزاد اروند گفت: ساختمان و تاسیسات مجتمع تجاری اروند(کنزالمال) که شامگاه یکم آذر ماه جاری بخشی از آن طعمه حریق شد، توسط سازمان منطقه آزاد اروند بیمه شده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از برنا، سید علی شریفی اصل با بیان اینکه مجتمع تجاری اروند شامل ۲۲۰ غرفه و ۸ انبار است، اظهار کرد: حدود ۴۰ درصد از این مجتمع که شامل ۷۲ باب واحد تجاری و سه انبار می شود، در حادثه اخیر دچار آتش سوزی شد.

او با ابراز امیدواری در خصوص جبران خسارت وارد شده به ساختمان، انبارها و اموال درون انبارهای این مجتمع توسط بیمه، گفت: ساختمان و تاسیسات مجتمع تجاری اروند توسط سازمان منطقه آزاد اروند بیمه شده است. همچنین در قرارداد فی مابین شرکت توسعه و سرمایه گذاری منطقه آزاد اروند با غرفه داران، مطابق بند ۵ قرارداد، همه کسبه موظف به بیمه کالاهای خود شده بودند که امید است این فرآیند توسط آنها انجام شده باشد.

شریفی اصل افزود: میزان خسارت و علت آتش سوزی در دست بررسی است و با توجه به اندک زمان گذشته از این حادثه تلخ، اعلام ارزیابی نهایی زود است که به محض برآورد کارشناسان مربوطه اطلاعات مذکور متعاقبا از طریق رسانه ها اعلام خواهد شد.

رییس هیات مدیره شرکت توسعه و سرمایه گذاری منطقه آزاد اروند در پایان بیان کرد: سیستم مانیتورینگ، اعلام حریق و برق ساختمان دو سال قبل توسط این شرکت تعویض و احیا شده است، بنابراین برخی گمانه زنی ها در این خصوص تا اعلام نهایی علت حادثه، مردود است.

لازم به ذکر است که شامگاه یکم آذر ماه جاری بخشی از انبارهای بزرگ تجاری مجتمع تجاری اروند دچار حریق گسترده شد و به درون بازار سرایت کرد که موجب آتش سوزی این بازار بزرگ تجاری شد.

این بازار علاوه بر عرضه انواع کالاهای مختلف، یکی از جاذبه های گردشگری منطقه آزاد اروند در شهرستان خرمشهر به شمار می آمد که در طول سال به ویژه در تعطیلات مختلف، هم میهنان بسیاری از سراسر کشور برای خرید به این مجتمع سفر می کردند.

 

ارسال نظر