شناسه خبر : 8691

باغ‌های کیوی تحت پوشش بیمه افزایش می‌یابند

باغ‌های کیوی تحت پوشش بیمه افزایش می‌یابند

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه در جلسه با مسئولین بیمه محصولات کشاورزی مقرر شد میزان باغ‌های کیوی تحت پوشش به هزار هکتار برسد، گفت: در حال حاضر میزان باغ‌های کیوی تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی حدودا ۷ هکتار است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خانه ملت، شمس الله شریعت‌نژاد عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در خصوص وضعیت بیمه باغ‌های کشور با توجه به احتمال خسارات ناشی از شروع سرما گفت: به دلیل رقم تعرفه بیمه محصولات کشاورزی، کشاورزان از بیمه کردن باغ‌ها و مزارع خود استقبال نمی‌کنند.

نماینده مردم رامسر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هفته گذشته در زمینه بیمه باغ‌های کیوی استان مازندران با مسئولین بیمه محصولات کشاورزی نشستی برگزار شد، ادامه داد: در نشست با مسئولین بیمه محصولات کشاورزی مقرر شد با توجه به تمهیداتی که در نظر گرفته می‌شود بیمه باغ‌های کیوی رشد قابل توجهی پیدا کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در جلسه با مسئولین بیمه محصولات کشاورزی مقرر شد میزان باغ‌های کیوی تحت پوشش بیمه در استان مازندران به هزار هکتار برسد، عنوان کرد: در حال حاضر میزان باغ‌های کیوی تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی حدودا 7 هکتار است.

تعرفه بیمه محصولات کشاورزی واقعی شود

شریعت‌نژاد با بیان اینکه تعرفه بیمه باغات و محصولات کشاورزی باید به سمت واقعی شدن حرکت کند تا کشاورزان توان پرداخت آن را داشته باشد، گفت: تعرفه بیمه محصولات کشاورزی باید به صورت کارشناسی و باتوجه به نوع نگهداری باغ و ضریب ریسک آن تعیین شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بیمه باغات و محصولات کشاورزی می‌تواند بر روی عملکرد کشاورزان و باغداران اثر گذاری مثبت داشته باشد، عنوان کرد: بیمه محصولات کشاورزی دغدغه کشاورزان را کاهش می‌دهد زیرا ممکن است بر اثر سرمای زودرس تلاش یکساله آنها از بین برود.

ارسال نظر