شناسه خبر : 8688

۶۱۰۰ خانه‌دار در زنجان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند

6100 خانه‌دار در زنجان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان گفت: تاکنون بیش از ۶ هزار و ۱۰۰ زن خانه‌دار در استان زنجان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرارگرفته‌اند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، مسعود علیا ری ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران در محل تامین اجتماعی زنجان، با اشاره به روند اجرای طرح بیمه زنان خانه دار در استان زنجان، گفت: بیش از ۶ هزار و ۱۰۰ زن خانه‌دار در استان زنجان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفته‌اند و براساس برنامه ریزی باید تعداد زنان خانه دار به۱۱۰ هزار نفر برسد. 

وی اظهار کرد: زنان خانه‌داری که فاقد هر نوع شغل هستند با پرداخت حق بیمه از مزایای بیمه می‌توانند استفاده کنند. 

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان گفت: حداکثر سن بانوان برای بیمه به ۵۰ سال رسیده و استقبال بانوان

 خانه‌دار در استان زنجان از این بیمه خوب بوده است و زنان خانه‌دار با داشتن ۲۰ سال سابقه و ۵۵ سال سن و یا ۳۰ سال سابقه و ۴۵ سال می‌توانند از مزایای بازنشستگی استفاده کنند.

علیاری به مزایای استفاده از طرح بیمه زنان خانه‌دار اشاره کرد و گفت: استفاده از مزایای بازنشستگی، ازکارافتادگی، بازماندگی، تعهدات بلند و کوتاه‌مدت بیمه‌ای از مزایای بیمه تأمین اجتماعی زنان خانه‌دار است.

علیا ری به بیمه دانشجویان اشاره کرد و افزود: از سال ۹۷ تاکنون بیش از ۱۰۰ دانشجو تحت پوشش این نوع بیمه قرار گرفتند. 

وی ابراز کرد: بیش از ۹۹ درصد از مراجعات به سازمان تامین اجتماعی استان زنجان به صورت غیر حضوری است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان  تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی یک سازمان بیمه‌گر اجتماعی است و ماموریت این نهاد تحت پوشش قرار دادن کارگران و کارکنان مزد و حقوق‌بگیر به‌صورت اجباری و صاحبان حرفه و مشاغل آزاد به‌صورت اختیاری است.

ارسال نظر