شناسه خبر : 8646

۱۰۳ هزار مستمری بگیر تحت پوشش بیمه روستایی و عشایری هستند

۱۰۳ هزار مستمری بگیر تحت پوشش بیمه روستایی و عشایری هستند

مدیرعامل صندوق بیمه روستاییان با اشاره به اینکه ۱۰۳ هزار مستمری بگیر روستایی و عشایری در کشور تحت پوشش این بیمه هستند، گفت: دولت دو سوم حق بیمه‌ روستاییان را پرداخت می کند.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از مهر، علی شیرکانی صبح چهارشنبه در ستاد توسعه بیمه روستایی در سالن اجتماعات استانداری گیلان با بیان اینکه صندوق اجتماعی بیمه کشاورزان عشایری و روستایی برای پایداری عدالت اجتماعی است، اظهار کرد: دو سوم این بیمه را دولت به عنوان کارفرما و یک‌ سوم باقیمانده را افراد بیمه شده پرداخت می کنند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با اشاره به اینکه بازنشستگی، فوت و از کارافتادگی از سوی بیمه اجتماعی کشاورزی پوشش داده می شود، گفت: عدم ارائه خدمات کوتاه مدت از جمله اشکالات این نوع بیمه است.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰۳ هزار مستمری بگیر تحت پوشش این بیمه هستند، افزود: ۶۰ هزار فوتی نیز از سوی این بیمه پوشش  داده می شوند.

شیرکانی با اشاره به بروز مشکلاتی برای ۱۸ صندوق از مجموع ۲۱ صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر کشور، تصریح کرد: دولت با حمایت از این صندوق‌ها درصدد کاهش شکاف سرانه بین شهر و روستاها است. برای داشتن صندوق پایدار باید استانداردهای جهانی را رعایت کنیم.

لزوم توجه به اشتغال و بیمه در سطح روستاها

وی با تاکید بر حفظ تعادل و پایداری صندوق‌ها در کنار جذب، تأمین و ارائه خدمات مناسب به افراد تحت پوشش، گفت: بیمه صندوق روستاییان تنها مختص ساکنان روستا نبوده بلکه برای عضویت درآن تنها شرط احراز کشاورز بودن کافی است.

شیرکانی با بیان اینکه برای بیمه روستاییان در هر استان سهیمه مشخصی وجود دارد و به دلیل کمبود اعتبارات و بودجه برخی استان‌ها از پوشش بیمه خارج می‌شوند، افزود: گیلان به واسطه داشتن محیط طبیعی، ذات روستایی و پیگیری مسئولان استانی سقف مشخصی برای بیمه روستایی ندارد از این رو این استان در رتبه نخست بیمه روستاییان قرار دارد.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با اشاره به توسعه فیزیکی روستایی، بیان کرد: بخش نرم افزاری روستا همانند هویت، اشتغال و بیمه باید مورد توجه و گسترش بیشتری قرار گیرد زیرا بیمه منجر به کاهش بیکاری می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه صندوق بیمه روستاییان جز ابتکارات نظام جمهوری اسلامی است، افزود: ذات این بیمه، بلند مدت و اختیاری بودن محض است و هدف ما رسیدن به افزایش جامعه هدف بویژه در گیلان است.

شیرکانی ادامه داد: سهم دو برابری دولت در حق پرداخت بیمه و امکان و انتقال سوابق بیمه ای از صندوقی به سایر صندوق‌ها از جمله ویژگی‌های صندوق بیمه کشاورزان روستاییان و عشایر کشور است.

ارسال نظر