شناسه خبر : 8645

بیمه مختص ورزشکاران تاسیس می‌شود

بیمه مختص ورزشکاران تاسیس می‌شود

رئیس کمیته خدمات درمانی فدراسیون پزشکی- ورزشی گفت: قصد داریم برای تاسیس شرکت بیمه‌ای ورزشکاران از بیمه مرکزی مجوز بگیریم.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از فارس،  رضا سعیدی در گفت‌و گو با برنامه تهران ورزشی درمورد حمایت کامل بیمه‌ای از ورزشکاران ایران اظهار داشت: از حدود چند دهه قبل این احساس ایجاد شد که نیاز به پشتوانه بیمه‌ای وجود دارد در سال 1369 فدراسیون پزشکی - ورزشی با ارائه راهکاری تحت عنوان بیمه ورزشی که در واقع بیمه نیست و صندوقی است که ورزشکاران حرفه‌ای و آماتور عضو آن می‌شوند شروع به فعالیت کرد. ورزشکاران می‌توانند با پرداخت حق عضویت به مبلغ 20 هزار تومان در یکسال تحت پوشش این خدمات قرار بگیرند یعنی ما یک صندوق داریم که این ورزشکار تا سال آینده با پرداخت حق عضویت عضو آن می‌شود و از خدمات فدراسیون پزشکی - ورزشی برخوردار می‌شود. 

سعیدی در ادامه و درمورد مقدار حق بیمه ورزشکاران گفت: در سال 98 به ازای پرداخت 20 هزار تومان حق عضویت 9 میلیون تومان هزینه درمان و 16 میلیون و 500 هزار تومان هزینه غرامت فوت و نقص عضو تعیین شد. ما به صورت سالیانه 20 هزار تومان دریافت می‌کنیم و ورزشکار تحت پوشش این خدمات قرار می‌گیرد اما این مبالغ برای یک ورزشکار حرفه‌ای مکفی نیست. 

وی در ادامه افزود: ما یک عضویت جداگانه  برای ورزشکاران نخبه و حرفه‌ای داریم که در آمد آنها از ورزش است و آنها با پرداخت سالی 200 هزار تومان می‌توانند تا سقف 30 میلیون تومان تحت خدمات درمانی قرار گیرند این موضوع را برای لیگ‌های برتر فوتبال و والیبال درنظر گرفته‌ایم و مبلغ 200 هزار تومان برای ورزشکار حرفه‌ای پولی نیست اما این پول برای یک ورزشکار آماتور می‌تواند پول زیادی باشد و باید به همین خاطر هر دو نوع بیمه را داشته باشیم. 

 رئیس کمیته خدمات درمانی فدراسیون پزشکی ورزشی اظهار داشت: یک بحث دیگر وجود دارد که تاسیس بیمه ورزشکاران است و ما باید از بیمه مرکزی مجوز بگیریم تا یک شرکت بیمه‌ای مخصوص ورزشکاران تاسیس کنیم. در این خصوص رایزنی‌هایی را انجام دادیم که چقدر آورده دارد و ساختارش چطور باشد. ما نیاز داریم که هرچه سریعتر بیمه ورزشی را تاسیس کنیم که همه چیز را تحت پوشش قرار بدهد. به عنوان مثال اگر ورزشکاری دچار قطع نخاع شد بتوانیم آن را تحت پوشش قرار دهیم. کاری که تا به حال انجام شده و این چیزی را که در حال حاضر داریم صرفا یک مسکن است. ما دو ورزشکار قطع نخاعی داشتیم رضا سالاری و میثم زارعی که هر دو عزیز کشتی‌گیر بودند. آنها نیاز به پشتوانه مالی دارند و ما قصد داریم مبلغی را به خانواده آنها بدهیم. 

سعیدی در پاسخ به این سوال که آیا این دو کشتی‌گیر حق عضویت سالانه 20 هزار تومان را پرداخت کرده بودند گفت: بله؛ آنها شامل پوشش 9 میلیون تومان می‌شوند اما ما می‌خواهیم به آنها بیشتر کمک کنیم. 

وی در پاسخ به این سوال که آیا در ورزش همگانی هم یک ورزشکار می‌تواند با پرداخت 20 هزار تومان حق عضویت سالانه تحت پوشش خدمات درمانی قرار بگیرد،تاکید کرد: بله؛ کاملا همینطور است. 

 رئیس کمیته خدمات درمانی فدراسیون پزشکی ورزشی درمورد اینکه آیا با باشگاه‌ها صحبت می‌کنند که بخشی از قرارداد بازیکنان را به عنوان پرداخت حق بیمه در نظر بگیرند گفت: بله؛ کاملا ممکن است که این کار صورت بگیرد ما طبق ساختاری که تعریف کردیم باشگاه قبل از شروع لیگ باید اسامی کامل نفراتی که می‌خواهند تحت پوشش بیمه قرار داشته باشند را به ما بدهند؛ این اعلام اسامی در یک بازه زمانی صورت می‌گیرد تا باشگاه‌هایی که می‌خواهند از حداکثر خدمات بیمه‌ای استفاده کنند اسامی مورد نظر را به ما بدهند.

وی افزود:برای تحت پوشش قرار دادن ورزشکاران یا پول را باشگاه می‌دهد و از قرارداد ورزشکار کم می‌کند یا ورزشکار خودش این مبلغ را پرداخت می‌کند تا اگر ورزشکاری با عنوان مثال در زاهدان وجود دارد که می خواهد خودش تحت پوشش بیمه قرار بگیرد بتواند این پول را پرداخت کند.

سعیدی ادامه داد: من خودم سابقه همکاری با باشگاه‌های سایپا و پیکان را دارم، ورزشکار هم دغدغه این را دارد که عمر ورزشی‌اش تمام نشود و هم اینکه مراحل درمانی را پشت سر بگذارد، باشگاه ها بیمه تکمیلی را انجام می‌دهند و ورزشکار وقتی اسیب می‌بیند فدراسیون پزشکی- ورزشی هزینه آن را می‌دهد و مابه التفاوت آن را باشگاه پرداخت می‌کند که از محل بیمه تکمیلی است. 

وی در مورد اینکه سقف پرداخت 20هزار تومان منطقی است و آیا ممکن است فدراسیون پزشکی ورزشی در مذاکره با بیمه مرکزی و حتی وزارت ورزش این مساله را مصوب کند گفت: به امید خدا در نظر داریم این کار را انجام بدهیم. 

سعیدی درمورد اینکه آیا باشگاه یا باشگاه‌هایی هستند که پیگیر امور بیمه‌ای ورزشکارانشان باشند، گفت: من چون با باشگاه پیکان کار کرده‌ام می‌دانم آنها به صورت روتین و مرتب این کار را انجام می‌دهند و فردی را دارند که مخصوص این کار است و در تمام رده‌ها امور عضویت ورزشکاران را پیگیری می‌کند قطعا باشگاه‌های دیگر هم هستند اما من اطلاع دقیقی ندارم.

ارسال نظر