شناسه خبر : 8643

سهم دولت در صندوق بیمه کشاورزی دو برابر شد

سهم دولت در صندوق بیمه کشاورزی دو برابر شد

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی گفت: سهم دولت از این صندوق در لایحه قانون بودجه سال آینده ۹۹ مبلغ سه هزار میلیارد تومان یعنی دو برابر سال مالی ۹۸ پیشنهاد شده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، «محمدابراهیم حسن‌نژاد» افزود: سهم دولت در سال ۹۸ برای صندوق بیمه کشاورزی مبلغ یک هزار و ۴۷۵ میلیارد تومان بود که از این میزان مبلغ یک هزار و ۱۲۵ میلیارد تومان معادل ۷۵ درصد پرداخت شده است.

به گفته وی، از این میزان مبلغ ۳۵۰  میلیارد تومان معادل ۲۵ درصد باقی مانده است که انتظار می رود تا پایان سالجاری محقق شود.

وی علت دو برابر شدن سهم دولت در صندوق بیمه کشاورزی را حمایت حداکثری دولت از کشاورزان دانست و اظهار داشت: برای برخی محصولات استراتژیک همچون گندم که فراگیری تولید آن در کشور زیاد است، سهم و تعهدات دولت را افزایش دادیم اما حق بیمه ها برای اعضا تغییر نداشته است.

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی گفت: اکنون کشاورزان در حال بیمه کردن محصولات زراعی و باغی خود در سال زراعی جدید هستند.

وی توصیه کرد: با توجه به شروع فصل سرما و احتمال سرمازدگی برخی محصولات باغی و زراعی بهتر است که کشاورازن نسبت به بیمه محصولات خود اقدام کنند تا در صورت بروز حادثه بتوانند بخشی از خسارت خود را از طریق صندوق بیمه دریافت کنند.

حسن نژاد درباره پرداخت خسارت بیمه شدگان صندوق بیمه کشاورزی افزود: از ابتدای سال تاکنون مبلغ ۶۵۰ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان تحت پوشش صندوق بیمه پرداخت شده که بخش عمده این مبلغ مربوط به خسارت های ناشی از وقوع سیل اواخر سال گذشته و ابتدای امسال است.

به گفته وی، بیشترین میزان خسارت به محصولات زراعی چهار استان خوزستان، لرستان، گلستان ومازندران از ۲۰ استان کشور بوده است.

وی با بیان اینکه با تکمیل پرونده خسارت ها، غرامت کشاورزان پرداخت می شود اظهارداشت: سالیانه حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزارنفر از کشاورزان محصولات خود را بیمه می کنند که امیدواریم برای کاهش خسارت های ناشی از حوادث غیرمترقبه کشاورازن نسبت به بیمه محصولات خود اقدام کنند.

هر ساله بودجه در ۱۵ آذرماه برای بررسی به مجلس شورای اسلامی ارایه می شود.

ارسال نظر