شناسه خبر : 8635

رئیس کل بیمه مرکزی؛

بانک‌ها در مقابل آتش‌سوزی و آسیب‌های ناشی از ایجاد اغتشاشات بیمه هستند

بانک‌ها در مقابل آتش‌سوزی و آسیب‌های ناشی از ایجاد اغتشاشات بیمه هستند

رئیس بیمه مرکزی ایران با تاکید بر اینکه به شرکت‌های بیمه‌ای اعلام کردیم که هر چه زودتر خسارت آسیب‌دیدگان در طی اغتشاشات اخیر را بپردازند اظهار داشت: میزان پول‌های به سرقت‌ رفته در بانک‌ها هم در پی این اغتشاشات در حال ارزیابی است به محض نهایی شدن گزارش‌ها مراحل پرداخت خسارت طی خواهد شد.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از ایلنا، غلامرضا سلیمانی در نشست خبری امروز با اشاره به خسارت‌های وارد شده به ساختمان‌ها، خودروها، ای‌تی‌ام‌ها و ... در اغتشاشات اخیر اظهار داشت: به تمام آسیب‌دیدگان اعلام کردیم گزارش‌های خود از میزان خسارت‌ها را اعلام کنند و در حال بررسی میزان آن هستیم.

وی افزود: تمام بانک‌ها در مقابل آتش‌سوزی و آسیب‌های ناشی از ایجاد اغتشاشات بیمه هستند. همچنین پول داخل ای‌تی‌ام‌ها بیمه بوده است. بنابراین مشکلی در این زمینه نداریم.

سلیمانی با تاکید بر اینکه به شرکت‌های بیمه‌ای اعلام کردیم که هر چه زودتر خسارت آسیب‌دیدگان در طی اغتشاشات اخیر را بپردازند اظهار داشت: میزان پول‌های به سرقت‌ رفته در بانک‌ها هم در پی این اغتشاشات در حال ارزیابی است به محض نهایی شدن گزارش‌ها مراحل پرداخت خسارت طی خواهد شد.

وی درباره خودروهای مردم که در این اغتشاشات دچار آسیب شدند گفت: اگر در بیمه‌نامه خودروها بحث پرداخت خسارات ناشی از اغتشاشات ذکر شده باشد بیمه پرداخت می‌شود و در غیر این صورت شامل حال بیمه نخواهند شد.

سلیمانی اظهار داشت: شعبات بانکی متعددی در پی بروز اغتشاشات آسیب دیدند که خوشبختانه تمامی بانک‌ها در قبال خسارت ناشی از اغتشاشات و شورش‌ها بیمه هستند و تاکنون تنها شرکت بیمه ایران گزارش خسارت 73 شعبه بانکی را تایید کرده و به زودی مراحل پرداخت به اجرا می‌رسد.

وی همچنین درباره عرضه اوراق بیمه در بازار سرمایه گفت: معمولا در سطح جهان وقتی یک ریسکی بیمه می‌شود یا می‌توان اوراقی که برای آن ریسک صادر می‌شود را اتکایی کرد یا اینکه به این اوراق قابلیت معامله بدهند بنابراین اگر یک ریسک صد ریالی پوشش داده می‌شود 85 درصد این ریسک باید به صورت اتکایی بیمه شود و از این رو به دنبال بهادار کردن اوراق بیمه‌ای هستیم.

رئیس بیمه مرکزی تاکید کرد: عرضه اوراق بیمه در بازار سرمایه در لایحه بوجه سال 99 پیشنهاد داده شده است.

وی همچنین درباره بیمه مسافران خارجی گفت:‌ طبق قانون مسافران خارجی که وارد ایران می‌شوند باید در مرزها توسط نمایندگی‌های بیمه‌ای ایرانی بیمه شوند و بیمه خارجی پذیرفته نخواهد شد. در حال بررسی وضعیت نمایندگی بیمه‌ها در مرزها هستیم تا مقررات را در این باره رعایت کنند.

سلیمانی همچنین با اشاره به صحنه‌سازی‌ها در تصادفات برای اخذ بیمه گفت: در حال همکاری با نیروی انتظامی هستیم تا جلوی تقلب در وقوع تصادفات را بگیریم و تمارض و صحنه‌سازی‌ها را به  حداقل برسانیم.

وی  افزود: پروژه‌ای با نیروی انتظامی کلید خورده است و قرار بر این است که با استفاده از تکنولوژی‌های مدرن امکان بررسی این تقلب‌ها در وقوع این تصادفات فراهم آید و در این صورت دیگر عده‌ای نمی‌توانند با صحنه‌سازی حق بیمه بگیرند.

رئیس بیمه مرکزی با اشاره به حق بیمه زائران حسینی مبنی بر اینکه عده‌ای معتقد بودند مبلغ این بیمه‌ها بالا بوده است گفت: مبلغ بیمه 22 هزار تومان بوده که 7 هزار تومان آن متعلق به اورژانس بوده و 15 هزار تومان حق بیمه پرداخت کرده‌اند.

وی افزود: سه میلیون زائر حق بیمه را پرداخت کرده‌اند که مبلغ آن به حدود 45 میلیارد تومان رسید.

وی افزود: در طول سفرهای اربعین حسینی بیش از 230 زائر فوت شد که دیه آنهایی که به علت تصادفات فوت شدند را پرداخت کردیم.

سلیمانی ادامه داد: در این میان دو هزار زائر مریض شدند که به دلیل گران بودن خدمات درمان در عراق به بیمارستان‌های داخلی در مرز کشور منتقل شدند و بیمه تمام هزینه درمان آ‌نها را پرداخت کرد.

رئیس بیمه مرکزی تصریح کرد: در بحث بیمه زائران حسینی هزینه‌های انجام شده بیشتر از 45 میلیارد تومان بود و مبلغ اضافه‌تری هم پرداخت کردیم.

وی همچنین درباره افزایش نرخ بنزین در صنعت بیمه گفت: افزایش قیمت بنزین اثر مهمی در صنعت بیمه نخواهد گذاشت چرا که در بخش حمل و نقل اغلب ناوگان از سوخت گازوئیل استفاده می‌کنند.

ارسال نظر