شناسه خبر : 8634

۳۵ هزار راننده کامیون محروم از حمایت‌های بیمه‌ای هستند

۳۵ هزار راننده کامیون محروم از حمایت‌های بیمه‌ای هستند

بین ۳۵ تا ۴۰ هزار نفر از رانندگان کامیونی که در یک سال اخیر به این صنف پیوسته‌اند از حمایت‌های دولتی در بحث بیمه محروم مانده‌اند.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از ایلنا، محمد خان بلوکی (رئیس اتحادیه شرکت‌های تعاونی کامیون‌داران حمل و نقل سراسر کشور) با بیان این مطلب که بین ۳۵ تا ۴۰ هزار نفر از رانندگان کامیونی که در یک سال اخیر به این صنف پیوسته‌اند از حمایت‌های دولتی در بحث بیمه محروم مانده‌اند، گفت: رانندگان کامیون برای دریافت کارت هوشمندی که مجوز آنها برای دریافت بارنامه است باید بیمه باشند و از سازمان تامین اجتماعی تاییدیه بگیرند.

او با بیان اینکه به این صورت بیمه رانندگان کامیون که بر اساس ۱.۵ برابر حداقل حقوق پرداخت می‌شود، اجباری است، گفت: دولت در گذشته ۵۰ درصد از ۲۷.۵ درصد حق بیمه رانندگان کامیون را پرداخت می‌کرد، اما در یک سال اخیر این کمک‌ها قطع شده و رانندگان مجبورند تمامی حق بیمه را خودشان بپردازند.

رئیس اتحادیه شرکت‌های تعاونی کامیون‌داران حمل و نقل سراسر کشور ادامه داد: به این ترتیب ۳۵ تا ۴۰ هزار راننده‌ای که در یک سال اخیر به این صنف وارد شده‌اند برای اینکه مجوز فعالیت داشته باشد باید ماهانه حدود ۶۰۰ هزار تومان حق بیمه پرداخت کنند.

 او با بیان اینکه ما انتظار داریم کمک دولتی برای این رانندگان هم برقرار شود، توضیح داد: رانندگان کامیون از جمله افرادی هستند که دولت بر اساس قانون باید بخشی از حق بیمه آنها را پرداخت کند. سازمان تامین اجتماعی مدعی است که چنین پرداختی صورت نگرفته و حتی در مواردی زمزمه‌هایی مبنی بر قطع بیمه رانندگانی که قبلا بیمه شده‌اند شنیده می‌شود. ما انتظار داریم دولت با پرداخت حق بیمه به سازمان تامین اجتماعی، زمینه ایجاد بیمه حمایتی رانندگان کامیون را فراهم آورد.

ارسال نظر