شناسه خبر : 8597

همه اطلاعات نظام سلامت در اختیار سیاست گذاران قرار می گیرد

همه اطلاعات نظام سلامت در اختیار سیاست گذاران قرار می گیرد

معاون وزیر بهداشت گفت: سامانه‌های بهداشت قابلیت اتصال به سازمان‌های بیمه‌گر را دارند و این کار اکنون در استحقاق‌سنجی انجام شده است و مشکلی در زمینه تبادل اطلاعات با بیمه‌ها وجود ندارد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، «علیرضا رئیسی» درباره اتصال سامانه‌های بهداشت به سازمان‌های بیمه گر درمانی افزود: آنچه مربوط به ارتباط سطح یک خدمات سلامت با سازمان‌های بیمه گر است، موضوع استحقاق سنجی است. در زمان حاضر استحقاق سنجی در راستای مدیریت منابع و حرکت به سمت حذف دفترچه‌های کاغذی در حال انجام و در سطح دو و سه خدمات سلامت نیز پیشرفت مناسبی داشته و در سطح یک نیز شروع شده است.

وی ادامه داد: خدمات سلامت ارائه شده به افراد در همه سطوح باید به صورت یکپارچه روی پرونده الکترونیک سلامت ثبت شود. اطلاعات سامانه های بهداشت شامل ناب، سینا و سیب از طریق درگاه یکپارچه تبادل اطلاعات سلامت یکی می شوند و بیمه ها نیز به این درگاه متصل می شوند که این اقدام در مراحل پایانی خود قرار دارد. در نتیجه همه اطلاعات در نظام سلامت به صورت یکپارچه در اختیار سیاست گذاران سلامت قرار می گیرد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت بیان کرد: البته باید توجه کرد که آیا سازمان‌های بیمه گر سامانه مشخصی دارند که حوزه بهداشت به آن متصل شود. از طرفی این موضوع نیز اهمیت دارد که بیمه‌ها نیازی به این ندارند که به کل خدمات بهداشت متصل شوند و فقط به بخش‌هایی خاصی از اطلاعات حوزه بهداشت نیاز دارند.

حمید رضا صفی خانی، مدیر ملی پرونده الکترونیک سلامت نیز پیش از این درباره حجم تراکنش‌های روزانه در درگاه یکپارچه تبادل اطلاعات سلامت گفته بود: روزانه بیش از ۴ میلیون تراکنش در درگاه یکپارچه تبادل اطلاعات سلامت انجام می‌شود که عدد قابل توجهی است. درگاه یکپارچه تبادل اطلاعات سلامت حیطه‌ای است که اجازه می‌دهد سازمان‌ها اطلاعات خود را با یکدیگر به صورت سرویس رد و بدل کنند و بدون اینکه نیازمند توسعه زیرساخت‌های سخت افزاری برای یکسان سازی دیتابیس‌ها باشیم، سازمان‌ها می‌توانند با استفاده از دیتابیس‌های خودشان، اطلاعات خود را در این عرصه و درگاه تبادل کنند.

 

ارسال نظر