شناسه خبر : 8592

نوار تست قند خون دیابت تحت پوشش بیمه نیست

نوار تست قند خون دیابت تحت پوشش بیمه نیست

رییس هیات مدیره انجمن دیابت ایران با اشاره به اقدامات این انجمن در هفته دیابت، به نقش آموزش و آگاهی رسانی در این بیماری تاکید کرد و گفت: همچنان بیمه‌ها به علت کمبود بودجه وجهی در قبال نوار قندخون این بیماران پرداخت نمی‌کند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر اسدالله رجب با اشاره به اینکه چهاردهم نوامبر، سالگرد تولد "فردریک بانتینگ" کاشف انسولین، تحت عنوان روز جهانی دیابت شناخته می‌شود، گفت: البته در کشور ما بنابر نظر وزارت بهداشت از ۱۸ تا ۲۴ آبان ماه، هفته‌ای تحت عنوان هفته دیابت با شعار دیابت و خانواده در نظر گرفته شده است. بر همین اساس انجمن دیابت ایران فعالیت‌های زیادی در پارک‌ها، مدارس و اماکن عمومی جهت شناساندن بیماری انجام داده ‌است. همچنین طی یک گردهمایی بزرگ در ۲۰ آبان ماه با حضور بیش از 2هزار نفر سمینار روز جهانی دیابت را در بیمارستان امام خمینی برگزار کردیم.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این سمینار، اظهار کرد: این سمینار با حضور متخصصین، مسئولین و سیاست‌گذاران حوزه سلامت کشور با هدف شناسایی بیماری به عموم مردم کشور برگزار شد. باید به دیابت به عنوان بیماری نگاه کرد که روند رو به رشدی داشته و هزینه‌های زیادی به خانوار و نظام سلامت کشور وارد می‌کند. این موضوع به ما کمک می‌کند بتوانیم تا حدود ۸۳ درصد از بروز دیابت نوع دو به عنوان شایع‌ترین نوع دیابت جلوگیری کنیم. 

وی با تاکید بر نقش پیشگیری و اهمیت آن، از مسئولین خواست بیشتر هزینه‌ها را برای بخش پیشگیری در نظر بگیرند و گفت: در همین زمینه علاوه بر وزارت بهداشت در هفته دیابت، وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون ورزش‌های همگانی کمک‌هایی کردند تا بتوانیم ترویج کننده شیوه صحیح زندگی همراه با ورزش و تحرک باشیم. 

رجب به مشکلات بیمه‌ای بیماران دیابتی اشاره کرد و افزود: در هفته گذشته جلسه‌ای با مسئولین بیمه سلامت و بیمه تامین اجتماعی داشتیم. در این جلسه هر دو طرف مشکلات موجود را بیان کردند و به این نتیجه رسیدیم بهترین راه حل برای برون‌رفت از مشکلات کنونی و کاهش هزینه‌ها، ترویج آموزش و آگاهی‌رسانی به مردم است. البته همچنان هم بیمه به علت کمبود بودجه وجهی در قبال نوار قندخون پرداخت نمی‌کند.

وی با اشاره به تحریم های موجود در جهت تامین تجهیزات،‌ گفت: تمام تلاش ما این است تا بدون ایجاد تشویش و استرس به مردم، از امکانات داخلی استفاده کنیم. ترویج نا امیدی به مردم نه تنها کمکی نخواهد کرد بلکه مشکلات بیماران را بیشتر خواهد کرد.

 

ارسال نظر