شناسه خبر : 8580

طرح پوشش بیمه اجباری سلامت در استان مرکزی تا ۶ ماه ادامه دارد

طرح پوشش بیمه اجباری سلامت در استان مرکزی تا 6 ماه ادامه دارد

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی گفت: طرح بیمه اجباری سلامت به منظور پوشش بیمه‌ای خانوارهای فاقد بیمه و نیز بهره‌مندی از یارانه دولتی، هم‌زمان با سراسر کشور در این استان آغاز شد و تا ۶ ماه ادامه دارد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، «محمدرضا جیریایی» گفت: بر اساس بند الف ماده ۷۰ قانون برنامه ششم توسعه کشور در راستای ضابطه‌مند شدن برقراری پوشش بیمه‌ای افراد جامعه، تمامی بیمه‌شدگان صندوق بیمه سلامت همگانی، روستائیان و عشایر، ایرانیان و افراد فاقد هرگونه پوشش بیمه ای می‌توانند در سامانه پوشش بیمه پایه اجباری سلامت ثبت نام کنند.

 مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی خاطر نشان کرد: حق بیمه هر نفر بر اساس سرانه بیمه خدمات درمانی که همه ساله به تصویب هیات وزیران می رسد اعمال می شود و

 تمامی بیمه شدگان در قالب سه گروه تقسیم می شوند که هریک حق بیمه خاص خود را پرداخت خواهند کرد.

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی خاطرنشان کرد: شناسایی این گروه از خانوارها در دهک‌های مختلف توسط سامانه رفاه ایرانیان وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به آدرس https://hir.ihio.gov.ir  و یا با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت طرف قرارداد انجام می شود.

جیریایی گفت: افراد برای برخورداری از طرح پوشش بیمه اجباری پس از مراجعه به این سامانه، توسط وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی مورد ارزیابی قرار گرفته و نتیجه در مدت یک ماه به سازمان بیمه سلامت اعلام و بر اساس آن اقدام می شود.

وی ادامه داد: با قرار گرفتن بیمه شده جزء گروه اول یا دهک های اول تا سوم، ۱۰۰ درصد حق بیمه از سوی دولت پرداخت و پوشش بیمه ای و صدور دفترچه بدون دوره انتظار و با رعایت شرط خانوار برقرار می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی خاطرنشان کرد: در صورتی که بر اساس استعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گروه دوم و در دهک چهارم قرار گیرد با اخذ ۵۰ درصد سرانه حق بیمه معادل ۲۴۲ هزار ریال  نسبت به برقراری پوشش بیمه ای و صدور دفترچه بدون دوره انتظار اقدام می شود.

جیریایی گفت: با قرار گرفتن فرد در گروه سوم یا دهک های پنجم به بالا، با اخذ ۱۰۰ درصد حق سرانه بیمه معادل ۴۸۴ هزار ریال در سال جاری پس از دریافت حق بیمه نسبت به برقراری پوشش بیمه ای و صدور دفترچه با دوره انتظار ۱۰ روزه با رعایت شرط خانوار اقدام می شود.

مدیر کل بیمه سلامت استان مرکزی گفت: متقاضیان پوشش بیمه‌ای پایه سلامت پس از انقضای ۶ ماه با پرداخت کل حق بیمه یکساله با رعایت شرط خانوار و ۱۰ روز دوره انتظار مشمول پوشش بیمه‌ای می شوند.

بیش از ۹۷ درصد از مؤسسه‌های درمانی، بیمارستانی، آزمایشگاهی و داروخانه استان با اداره کل بیمه سلامت استان مرکزی طرف قرارداد هستند. 

ارسال نظر