شناسه خبر : 8571

۷۱ درصد از روستاییان دالاهو زیر پوشش بیمه اجتماعی هستند

۷۱ درصد از روستاییان دالاهو زیر پوشش بیمه اجتماعی هستند

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان کرمانشاه گفت: چهار هزار و ۹۴۹ خانوار معادل ۷۱ درصد از مشمولان بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر شهرستان دالاهو زیرپوشش این بیمه قرار گرفته‌اند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، ​سجاد طاهری گفت: شهرستان دالاهو به لحاظ ضریب نفوذ بیمه اجتماعی روستایی رتبه دوم را در بین شهرستان‌های استان کرمانشاه دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه ۷۱ هزار و ۷۱۸ خانوار روستایی و عشایری استان زیرپوشش این صندوق هستند، گفت: ضریب نفوذ بیمه این اقشار در کشور ۳۱ درصد و در استان کرمانشاه ۵۱ درصد است. 

طاهری با اشاره به تفاهم نامه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با بانک‌های کشاورزی، توسعه تعاون، پست بانک و صندوق کارآفرینی امید در روز ملی روستا اظهارداشت: متقاضیان دریافت کننده تسهیلات اشتغال پایدار روستایی وعشایری از محل صندوق توسعه ملی در صورتی که فاقد کد کارگاهی باشند می توانند از طرف بانک های عامل به این صندوق معرفی و از شرایط ویژه دولت ازجمله؛ پرداخت ۷۰ درصدی حق بیمه به صورت سالیانه به عنوان کارفرما برخوردار شوند.

طاهری با بیان اینکه  اکنون خدمات صندوق در سه حوزه بازنشستگی، ازکارافتادگی و فوتی است، بیان داشت: دولت در راستای حمایت از این قشر مولد جامعه و توانمدسازی آنها ۷۰ درصد حق بیمه روستاییان و عشایر را به صندوق بیمه پرداخت می کند و بیمه شدگان فقط یک سوم هزینه سالی یکباره پرداخت می کنند.

وی در پایان از بخشداران، دهیاران، اعضای شورای اسلامی روستاییان خواست در راستای ترویج فرهنگ بیمه در بین روستاییان برنامه ریزی و تلاش کنند.

صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،روستاییان وعشایر در سال ۱۳۸۳ تاسیس و به عنوان یک صندوق کاملا دولتی زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گرفته است. هم اکنون تعداد بیمه شده های کشور در این صندوق یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر است.

استان کرمانشاه ۲ میلیون تن جمعیت دارد که در ۲ هزار و ۵۹۵ روستا و ۳۴ شهر سکونت دارند.

حدود ۳۰ درصد از جمعیت استان اکنون در روستاها زندگی می کنند.

جمعیت عشایری استان کرمانشاه بیش از ۱۴ هزار خانوار است. 

ارسال نظر