صنعت بیمه در استان گیلان زیان دارد / صنعت بیمه در کشور پویا نیست

صنعت بیمه در استان گیلان  زیان دارد / صنعت بیمه در کشور پویا نیست

سرپرست شعبه شرکت بیمه آرمان دراستان گیلان اعلام کرد: تصمیم آزاد سازی تعرفه ها تصمیم درستی بود اما به درستی اجرا نشده که این مسئله سبب مستهلک شدن سهامداران صنعت بیمه می شود.

چابک آنلاین، بهاره تاجر باشی، فرخ امین صالحی در گفت و گو با چابک آنلاین گفت: مهمترین چالشی که صنعت بیمه با آن درگیر است آزاد سازی نرخ ها و برداشتن نظام تعرفه ای و خصوصی سازی است .

وی افزود: صنعت بیمه سال ها با نظام تعرفه ای کار کرده و به صورت ناگهانی تعرفه ها برداشته شد و این مسئله هر بازاری را دچار تلاطم می کند.

سرپرست شعبه شرکت بیمه آرمان در استان گیلان بیان کرد: در این تلاطم یک تعدادی از شرکت ها باید با همدیگر ادغام شوند اما به موازات این موضوع مجوز تاسیس شرکت های بیمه جدید صادرشد و این باعث به تاخیر افتادن ثبات در بازار می شود.

امین صالحی اظهارکرد: زمانی که تعرفه ها آزاد می شوند ممکن است که برخی شرکت های بیمه ای برای نفوذ در بازار و گرفتن سهم بیشتراز این بازار، نرخ شکنی هم انجام دهند و در همین عرصه ورود بازیگران جدید به بازار نتیجه خوبی نخواهد داشت.

سرپرست شعبه شرکت بیمه آرمان درشهرستان رشت عنوان کرد: صنعت بیمه یک کشور کاتالیزوری برای اقتصاد آن کشور است و درحال حاضر صنعت بیمه در کشور پویا نیست.

وی گفت : پرتفوی غالب استان گیلان  دورشته ی پرخطر و باریسک بالای صنعت بیمه است، رشته ی درمان تکمیلی و شخص ثالث اجباری، این دو رشته هایی پرخطر و پرریسک هستند و یکسری مسائل حاشیه ای هم دارند .

سرپرست شعبه شرکت بیمه آرمان در استان گیلان اظهارکرد: صنعت بیمه در استان گیلان زیان داشته و آمار پرونده ها دراین استان بالا است.

وی ادامه داد: در استان گیلان تمایل به خرید بیمه نامه اتش سوزی نسبت به ده سال گذشته بسیار بیشتر شده است.

سرپرست شعبه شرکت بیمه آرمان دراستان گیلان عنوان کرد: فروش بیمه نامه های دریایی دراین استان نه خوب و نه بد است در مجموع در بخش خصوصی در بندر انزلی در حدود 20 کشتی وجود دارد.

امین صالحی افزود: در حال حاضر مراودات تجاری چندانی انجام نمی شود و این تعداد کشتی و معاملات برای این تعداد زیاد شرکت بیمه کم است و سهمی که به هر شرکت بیمه ای می رسد بسیار ناچیز است.

 

ارسال نظر