شناسه خبر : 8540

برآورد خسارات منازل مددجویان زلزله‌زده آغاز شد

برآورد خسارات منازل مددجویان زلزله‌زده آغاز شد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان آذربایجان‌شرقی از آغاز روند آواربرداری منازل مددجویان کمیته امداد خبر داد و گفت: از امروز متصدیان بیمه برای برآورد خسارت منازل مددجویان کمیته امداد در این مناطق حضور پیدا می‌کنند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، محمد کلامی ضمن بیان اینکه دهیاری‌های روستاهای درگیر زلزله مورد بازدید قرار گرفته‌اند و خسارات آنها برآورد شده و ثبت شده است، گفت: تمام منازل و لوازم مددجویان کمیته امداد تحت پوشش بیمه قرار دارد و امروز بیمه تجارت نو برای برآورد خسارات و پرداخت هزینه مذکور در این مناطق حضور می‌یابد. اقدامات اولیه کمیته امداد نیز برای تسریع این فرایند بوده است. سپس با استفاده از منابع کمیته امداد و بنیاد مسکن بازسازی مسکن مددجویان به سرعت آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه فرایند آوار برداری از روز نخست بعد از زلزله آغاز شده است، اظهار کرد: با این وجود به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص و کوهستانی منطقه و از سوی دیگر ساختار روستاها که به شکل کوچه‌های باریک و دراز است، همچنین انشعابات آب، برق و گاز، روند آوار برداری با ملاحظات خاص و به کندی انجام می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان آذربایجان‌شرقی در خصوص اسکان مددجویان نیز گفت: با هماهنگی انجام شده با هلال احمر برای همه مددجویانی که خانه‌هایشان آسیب دیده و تخریب شده است، چادر گرفته شده و از منابع استانی نیز پتو، ملحفه، لوازم گرمایشی و بسته‌های غذایی تهیه و توزیع شده است.

کلامی در ادامه تاکید کرد: با توجه به آغاز سرمای هوا از اواخر آبان ماه در منطقه آذربایجان و شروع بارش‌ها در این منطقه، اسکان موقت زلزله زدگان در چادرها جوابگو نخواهد بود و در صورت بارش برف و باران، موجب نارضایتی مردم خواهد شد، به همین دلیل باید برای حل این موضوع هرچه سریع‌تر چاره‌اندیشی شود.

ارسال نظر