شناسه خبر : 8526

بیمه هنرمندان در پیچ و خم کاغذ بازی اداری

بیمه هنرمندان در پیچ و خم کاغذ بازی اداری

عضو هیات مدیره انجمن مدیران تولید سینما : " بیمه تکمیلی هنرمندان"در پیچ و خم کاغذ بازی اداری افتاده و همین امر باعث شده است اکنون ۲۴ صنف هنری به صندوق اعتباری هنر اعتراض کنند.

به گزارش چابک آنلاین، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ،عضو هیات مدیره انجمن مدیران تولید سینما با بیان این خبر گفت: عملکرد صندوق هنر به گونه‌ای بوده که از ابتدای تابستان یعنی حدود چهار ماه است که کسی موفق به دریافت هزینه‌های درمانی خود نشده است.
حسن آقا کریمی گفت: حتی در جمع افراد عضو صندوق، کسانی هستند که موفق نشده اند از سال گذشته مطالبات خود را دریافت کنند.
وی افزود: مشکل اصلی این است که شرکت بیمه گذار، اول از هنرمندان می‌خواهد مدارک خود را در سایتی بارگذاری کنند و بعد صورت هزینه‌ها را با پست یا به صورت دستی بفرستند که همین فرایند، ۴۰ تا ۴۵ روز زمان می‌برد تا مدارک بررسی شود و همین‌ها هم که بررسی می‌شود زمان زیادی می‌برد تا بیمه تکمیلی شان انجام شود. شرکت بیمه‌ای که این موضوع را تقبل کرده است، کم تجربگی می‌کند و این باعث می‌شود که رسیدگی‌ها زمان بر شود. این درحالی است که پیش از این هنرمندان می‌توانستند هزینه‌های خود را راحت‌تر دریافت کنند.

مدتی است اصناف مختلف هنری با انتشار بیانیه‌هایی به تعویق بیمه تکمیلی هنرمندان اعتراض کرده اند.
با شدت گرفتن اعتراض‌ها صندوق هنر جوابیه‌هایی را مبنی بر این که رسیدگی‌ها زمان بر است منتشر کرده است و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر هم اخیرا به استان کردستان سفر کرده تا هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران بیشتری را عضو صندوق کند.
یک گروه هم در خانه سینما مستقر شده اند تا روز‌های یکشنبه و سه شنبه به کار‌های اداری هنرمندان رسیدگی کنند و، اما از نظر بسیاری از هنرمندان این موضوع کماکان در پیچ و خم‌های اداری قرار دارد و نیازمند تسهیل بیشتر شرایط است.
صندوق اعتباری هنر با هدف حمایت از نویسندگان، روزنامه نگاران و هنرمندان فعالیت خود را از فروردین ۱۳۸۳ در ساختمانی متعلق به موسسه فرهنگ و توسعه واقع در خیابان آرژانتین آغاز کرد.
در نخستین سال فعالیت ۷۵۶ نفر از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه کشور به عضویت این صندوق درآمدند.
هم اکنون بیش از شصت هزار نفر عضو این صندوق هستند.

 

ارسال نظر