شناسه خبر : 8491

بیمه‌ها زیربار بیمه تکمیلی بازنشستگان نمی‌روند

بیمه‌ها زیربار بیمه تکمیلی بازنشستگان نمی‌روند

عضو هیات مدیره کانون عالی بازنشستگان کارگری کشور با اشاره به اینکه کمتر از ۲۰ روز تا پایان قرارداد بیمه تکمیلی بازنشستگان باقی مانده، گفت: متاسفانه هیچ بیمه‌ای تاکنون خدمات بیمه تکمیلی بازنشستگان را نپذیرفته است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، جواد اکبری با بیان اینکه قرارداد بیمه تکمیلی بازنشستگان سالانه منعقد می‌شود، افزود: اکنون کمتر از 20 روز تا پایان قرداد قبلی زمان باقی مانده و پیگیر عقد قرارداد جدید هستیم.

وی ادامه داد: متاسفانه اکثر بیمه‌ها زیربار بیمه تکمیلی بازنشستگان نمی‌روند و توجیه آنها هم هزینه‌بر بودن درمان بازنشستگان و ترس از ورشکستگی است.

عضو هیات مدیره کانون عالی بازنشستگان کارگری کشور از اعلام فراخوان در روزنامه‌ها در این خصوص هم خبر داد و تاکید کرد: استقبال از سوی بیمه‌ها بسیار کم بود و چند بیمه‌ای هم که اعلام آمادگی کردند ارقام بسیار بالایی را برای پذیرش بیمه تکمیلی بازنشستگان ارائه کردند.

به گفته اکبری، از آنجایی‌که بیش از 60 درصد بازنشستگان کارگری حداقل بگیر هستند، از پس این هزینه‌های زیاد برنمی‌آیند.

وی یادآور شد: پیش از این بیمه تکمیلی درمان ما با "آتیه سازان" و بیمه عمر نیز با بیمه "ایران" بود.

عضو هیات مدیره کانون عالی بازنشستگان کشور ابرازامیدواری کرد، حداقل بیمه آتیه‌سازان که وابسته به بیمه سلامت است با قیمت مناسب‌تری برای پذیرش بیمه تکمیلی بازنشستگان پای کار بیاید.

اکبری از نیاز مبرم بازنشستگان به بیمه تکمیلی هم یاد کرد و افزود: افرادی که تمام عمر زحمت کشیده و اکنون به سن پیری رسیده اند دچار بیماری‌های مختلف هستند که هزینه درمان را برای آنها سنگین می‌کند.

وی از وجود 3.2 میلیون نفر بازنشسته کارگری در کشور یاد کرد و با بیان اینکه این افراد همسران خود را نیز تحت پوشش بیمه تکمیلی برده‌اند، خاطرنشان کرد: اکنون نزدیک به سه میلیون نفر تحت پوشش بیمه تکمیلی بازنشستگان قرار دارند.

ارسال نظر