شناسه خبر : 8488

۱۶۰۰ بیمه‌نامه برای معادن کوچک بخش خصوصی صادر شد

1600 بیمه‌نامه برای معادن کوچک بخش خصوصی صادر شد

مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی کشور گفت: از ابتدای تشکیل صندوق بیمه سرمایه‌گذاری تا کنون ۱۶۰۰ بیمه و ضمانت‌نامه برای معدن‌کاران بخش خصوصی در بخش معادن کوچک انجام داده‌ایم.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس، فرید دهقانی در حاشیه نشست امروز شورای معادن کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران گفت: صندوق بیمه سرمایه‌گذاران فعالیت‌های معدنی جزء یکی از نهادهای حاکمیتی برای حمایت از معدن و صنایع معدنی از ابتدای زنجیره ارزش تا پایان فرآوری است.

مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی کشور بیان کرد: این صندوق متناسب با وظیفه حاکمیتی که در اختیار دارد از ابتدای اکتشافات تا انتهای فرآوری اقدامات حمایتی جهت تسهیل دسترسی معدن‌کاران به منابع مالی و اقداماتی که برای کنترل و ریسک سرمایه‌گذاری در بخش معدن و صنایع معدنی باشد را انجام می‌دهد.

وی تصریح کرد: از ابتدای تشکیل صندوق بیمه سرمایه‌گذاری تا کنون 1600 بیمه و ضمانت‌نامه برای معدن‌کاران بخش خصوصی در بخش معادن کوچک انجام داده‌ایم و در سال گذشته بیش از 490 میلیارد تومان تسهیلات مصوب و برای جذب آنها به بانک‌های عامل طرف قرارداد صندوق ارسال شد.

این مسوول عنوان کرد: سال گذشته و سال جاری با توجه به تحریم‌های خصمانه استکبار سال پر اهمیتی برای حمایت از تولید داخل است که بخش معدن می‌تواند از بخش‌های مهم اقتصادی پیشران و موتور محرک اقتصاد و تولید باشد که حمایت موثر و مانا از معادن به توسعه اقتصاد کمک کند.

دهقان عنوان کرد: از سال 80 تا 97 حدود 675 میلیارد تومان بیمه و ضمانت‌نامه در بخش سرمایه‌گذاری و اعتباری پرداخت کردیم اما در سال گذشته 490 میلیارد تومان ضمانت‌نامه برای بانک‌های طرف قرارداد صادر شده و این نوید را می‌دهیم که سال 97 و امسال جهش چشم‌گیری در خدمات بیمه‌ای داشته باشیم.

مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی کشور با اشاره به بررسی مشکلات واحدهای معدنی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: تلاش کردیم مشکل تعدادی از این واحدها را در حد قانونی حل کنیم و صنایع معدنی که خواستار پوشش بیمه‌ای بودند را هدایت کردیم و امیدواریم با مراجعه به این صندوق ضمن بهره‌مندی از خدمات آنها، شاهد شکوفایی حوزه معدن این استان باشیم.

ارسال نظر