شناسه خبر : 8481

۱۰میلیون دام عشایر کشور بیمه می‌شوند

۱۰میلیون دام عشایر کشور بیمه می‌شوند

رئیس سازمان امور عشایر با بیان اینکه دستورالعمل‌های بیمه اجباری دام عشایر توسط وزیر جهاد کشاورزی صادر شده است،گفت: حداقل ۱۰ میلیون راس دام را در سال جاری بیمه می‌کنیم.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، کرمعلی قندالی روز دوشنبه در پنجمین گردهمائی روسای ادارات امور عشایر کشور در تبریز اظهار کرد: تاکنون ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار رأس دام بیمه شده و تا پایان سال حداقل ۱۰ میلیون راس دام بیمه می شود.

وی در مورد بیمه اجتماعی عشایر نیز گفت:حدود ۶۰ هزار خانوار عشایری تحت بیمه اجتماعی هستند که تلاش می‌کنیم تا ۲ سال آینده حداقل ۷۰ درصد خانواده های عشایر را تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار دهیم.

رییس سازمان امور عشایر کشور با اشاره به اختصاص ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای امور عشایر کشور از محل صندوق توسعه ملی، اظهار کرد: با این اعتبار حدود ۴۷۰ پروژه با برخوررداری ۱۷ هزار خانوار از آب آشامیدنی سالم تا دو سال آینده اجرا می شود.

داود بهبودی، رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان شرقی نیز در این همایش برمسیر توسعه پایدار تاکید کرد و گفت: با ارتقاء سبک زندگی عشایری از طریق رفع محرومیت‌ها، توانمندسازی عشایر و ایجاد مشاغل جدید می‌توان به این توسعه دست یافت.

فتحی، رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی نیز به اهمیت نقش تشکل‌های عشایری استان اشاره و بر تداوم این راهبرد به عنوان صحیح ترین سیاست تاکید کرد.

در پنجمین گردهمائی روسای ادارات امور عشایری کشور که به مدت دو روز در تبریز در حال برگزاری است، بیمه و آب آشامیدنی سالم، از مهم ترین موضوعاتی هستند که مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

ارسال نظر