شناسه خبر : 8471

معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

هزینه‌های بیمه تکمیلی در ۱۰ سال گذشته ۴۰۰ درصد رشد داشته است

هزینه‌های بیمه تکمیلی در 10 سال گذشته ۴۰۰ درصد رشد داشته است

معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار کرد: عدم تأمین بار مالی سبب شده شرکت بیمه طرف قرارداد، نتواند به تعهدات خود عمل کند و بیمارستان‌ها قرارداد‌های خود را با شرکت‌های طرف بنیاد لغو کرده اند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از میزان، مهدی ایزدی با اشاره به اینکه در حال حاضر یک میلیون و ۷۲۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه مکمل هستند، گفت: داشتن تسهیلات درمانی جزو حقوق همه شهروندان است و ایثارگران نیز که سلامتی خود را در راه حفظ کشور از دست داده اند، جایگاه ویژه‌ای دارند.

معاون امور مجلس بنیاد شهید اظهار کرد: متأسفانه جزء معدود کشور‌هایی هستیم که بیمه مکمل از بیمه پایه جداست. همچنین تنها کشوری هستیم که بیمه تکمیلی تجاری داریم نه اجتماعی، بنابراین به چشم یک تجارت به آن نگاه می‌شود.

وی ادامه داد: نرخ بیمه توسط دولت و مجلس تعیین نمی‌شود، بنابراین نرخی کاملاً آزاد دارد و توسط شرکت‌های بیمه کنترل می‌شود، به طوری که بیمه پایه نفری ۷۰ هزار تومان و بیمه تکمیلی نفری ۱۴۵ هزار تومان محاسبه می‌شود.

ایزدی گفت: بیمه پایه باید اصل باشد، اما در کشور ما بیمه تکمیلی جای بیمه اصلی را گرفته و اهمیت بیشتری پیدا کرده است. این قیمت‌ها منطقی و اجتماعی نیست، بنابراین باید توسط دولت و مجلس برای بیمه‌ها سرانه تعیین شود.

معاون حقوقی و امور مجلس افزود: ما برای ایثارگران نتوانستیم اعتبار لازم را تأمین کنیم. این خدمت بسیار گران است و متأسفانه مردم عادی نیز دچار مشکل هستند.

وی گفت: عدم تأمین بار مالی مناسب سبب افزایش هزینه‌ها برای شرکت‌های بیمه می‌شود. متأسفانه در ده سال گذشته، ۴۰۰ درصد رشد هزینه‌های بیمه تکمیلی داشتیم که تورم و تحریم‌ها در این مسئله تاثیرگذار است.

ایزدی اظهار کرد: بنیاد موظف به تأمین هزینه است نه درمان. تاکنون درمان هیچ ایثارگری به تعویق نیافتاده است و هیچ بیمارستانی از پذیرش این عزیزان سرباز نزده است، اما عدم تأمین بار مالی سبب شده شرکت بیمه طرف قرارداد، نتواند به تعهدات خود عمل کند و بیمارستان‌ها قرارداد‌های خود را با شرکت‌های طرف بنیاد لغو کرده اند.

وی افزود: حتی اگر ایثارگری از جیب خود هزینه درمان را پرداخت کرد، شرکت بیمه گر طرف قرارداد باید هزینه پرداختی را به ایثارگر مسترد کند، اما این روند زمان بر است.

 

 

ارسال نظر