شناسه خبر : 8424

بیش از ۵۴ هزار نفر در استان اردبیل تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی روستائیان هستند

بیش از 54 هزار نفر در استان اردبیل تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی روستائیان هستند

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان اردبیل گفت: ۵۴هزار و ۵۰۰نفر د در استان تحت پوشش این صندوق قرار دارند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از یرنا، پنجشنبه در جلسه تشریح اجرای طرح پوشش بیمه روستائیان و کشاورزان در جمع دهیاران و شورای اسلامی بخش مرکزی نیر افزود : در حال حاضر دو هزار و ۸۰۰ خانوار روستایی از صندوق استان مستمری ماهانه دریافت می‌کنند که از این تعداد یک هزار نفر بازنشسته شده‌اند و ۲۰۰ نفر مستمری از کارافتادگی و یک هزار و ۶۰۰ نفر نیز مستمری بازماندگان دریافت می‌کنند.

مدیر صندوق بیمه روستایی و کشاورزی استان اردبیل گفت: جامعه هدف صندوق در ابتدا فقط روستاییان و عشایر بودند ولی با گسترش فعالیت‌ها در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر قالی‌بافان، زنبورداران، فعالان حوزه صنایع دستی و رانندگان نیز تحت پوشش این بیمه قرار گرفته‌اند.

وی اضافه کرد: افرادی که شرایط عضویت در صندوق بیمه اجتماعی روستائیان را داشته  و هنوز بیمه نیستند می توانند با مراجعه به کارگزاری‌های صندوق در استان و با عضویت در صندوق از مزایای آن بهره‌مند شوند.

او حداقل سن عضویت دراین صندوق را ۱۸ سال و حداکثر ۵۰ سال عنوان کرد و گفت: مزایای این صندوق درقالب بازنشستگی، ازکارافتادگی و فوتی میباشد.

عبداللهی با اشاره به بهره‌مندی افراد مشمول در جامعه هدف با پرداخت سالی یکبار حق بیمه  گفت: میزان حداقل بیمه ۲۷۰ هزار تومان و حداکثر ۶۶۰ هزار تومان حق بیمه در نظر گرفته شده است.

وی افزود: توسعه بیمه اجتماعی به عنوان یک اولویت اساسی برای دولت است به گونه‌ای که دولت با حمایت جدی از بیمه اجتماعی روستائیان دو برابر حق بیمه را  به عنوان کارفرما می‌پردازد تا مشکلی از این بابت باقی نمانده  و بیمه‌شدگان در این زمینه بدون مشکل باشند

ارسال نظر