شناسه خبر : 8370

۳۵ هزار راس دام عشایر در برابر حوادث مختلف بیمه شد

 35 هزار راس دام عشایر در برابر حوادث مختلف بیمه شد

رئیس اداره امور عشایری استان یزد با بیان اینکه یکی از نیازهای عشایر پرداخت تسهیلات است، گفت: با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و کم‌بهره به جامعه عشایری می‌توان علاوه بر افزایش درآمد پایدار آنها، تولید دام مولد سبک را نیز افزایش داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، حسن زارع بیان کرد: ۲۷ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره و سرمایه در گردش امسال برای تکمیل زنجیره تولید گوشت قرمز و فرآورده‌های لبنی به عشایر استان اختصاص یافت.

به گفته وی: این میزان تسهیلات تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال برای هر متقاضی با بازپرداخت پنج ساله و ۳۰۰ میلیون ریال نیز یکساله برای سرمایه در گردش پرداخت می‌شود.

 وی میزان تولیدات سالانه عشایر استان را چهار هزار و ۳۸۰ تن انواع فرآورده دامی و لبنی عنوان کرد و ادامه داد: بارندگی‌های مناسب سال آبی گذشته باعث افزایش ۱۰ درصدی تولیدات دام‌های سبک عشایر استان یزد شده است.

زارع با تاکید بر بیمه عشایری تصریح کرد: ۷۰ درصد جمعیت عشایر استان از خدمات بیمه تأمین اجتماعی برخوردار هستند و ۳۵ هزار راس دام عشایر (۴۰ درصد) نیز در برابر حوادث مختلف بیمه شدند.

رئیس اداره امور عشایری استان یزد یادآور شد: عشایر منطقه با تلاش‌های خود علاوه بر تولید ۲۵ درصد گوشت قرمز، در تولید ۲۰ درصد صنایع‌دستی استان نیز نقش بسزایی دارند.

جمعیت عشایر استان یزد که در شهرستان‌های ابرکوه و خاتم زندگی می‌کنند، بر اساس سرشماری و ثبت آن در اسفندماه پارسال از هزار و ۳۰۰ خانوار به سه هزار خانوار افزایش یافته است.

عشایر استان از ایلات بختیاری، خمسه و قشقایی هستند که در پرورش ۱۴۰ هزار رأس دام سبک و ۴۰۰ نفر شتر فعالیت دارند.

ارسال نظر