شناسه خبر : 8346

رئیس کل بیمه مرکزی:

رویکرد صنعت بیمه در ایام اربعین سودآورانه نبود

رویکرد صنعت بیمه در ایام اربعین سودآورانه نبود

رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه رویکرد صنعت بیمه در ایام اربعین، سودآورانه نبود، گفت: بیمه در مراسم اربعین خساراتی را به زائران کربلا پرداخت کرد.

به گزارش چابک آنلاین، "غلامرضا سلیمانی" با اشاره به تلاش‌های انجام شده در عرصه‌های گوناگون خدمات‌رسانی صنعت بیمه به زائران کربلا، افزود: ضمن رعایت تعهدات بیمه‌ای و رعایت اصول ریسک‌پذیری برای برقراری آرامش در بین شرکت‌کنندگان در مراسم اربعین به عنوان یکی از گسترده‌ترین رویدادهای سالانه جهان اسلام از توان تخصصی، فنی و همچنین مسئولیت‌پذیری اجتماعی صنعت بیمه کشور حکایت دارد.

رئیس کل بیمه مرکزی از پرداخت ۱۵۶ میلیارد ریال خسارت ناشی از بروز حادثه برای ۶۵ نفر جان باخته و ۳۰ میلیارد ریال برای ۷۸ نفر فوت شده عادی خبر داد و افزود: امسال در مراسم مبلغ ۲۰ میلیارد ریال از سوی صنعت بیمه به بیمارستان‌های عراق پرداخت شده و مبلغ پنج میلیارد ریال دیگر نیز بابت هزینه‌های پاراکلینیکی هزینه شده است.

سلیمانی خاطرنشان کرد: خدمت صنعت بیمه به زائران، حذف نگاه اقتصادی و ایفای تعهدات به صورت حداکثری و پرداخت سریع خسارات به عنوان راهبرد اصلی صنعت بیمه است.

رئیس شورای عالی بیمه همچنین از صدور معرفی نامه برای یک هزار و دویست نفر حادثه دیده زائران اربعین به بیمارستان‌های کشور با هدف درمان تکمیلی در پرداخت هزینه درمان و بستری زائران، خبر داد.

وی گفت: استقرار شبانه روزی کارکنان بیمه ایران در موکب‌های پیش‌بینی شده و ارایه خدمات به زائران از دیگر فعالیت‌های صنعت بیمه به حساب می‌آید.

سلیمانی حضور صنعت بیمه در مراسم اربعین را فرصتی برای اشاعه فرهنگ بیمه دانست و افزود: ایجاد فضایی امن و آرامش بخش از سوی صنعت بیمه می تواند زمینه همگانی سازی آن را در کشور فراهم کند و ظرفیت‌های آن را بیش از پیش به نمایش بگذارد.

رئیس کل بیمه مرکزی، ارایه خدمات متنوع و فراتر از تعهدات بیمه نامه‌ها به شرکت‌کنندگان در راهپیمایی را در چارچوب مسئولیت های اجتماعی صنعت بیمه ارزیابی کرد و گفت: بیمه نامه‌های راهپیمایی بزرگ اربعین با رویکرد غیراقتصادی طراحی شده بود.

به گفته وی، امدادرسانی به حادثه دیدگان، فعالیت در بیمارستان‌های صحرایی، راه اندازی گشت سیار پرداخت خسارت و پرداخت هزینه‌های بیمارستانی ناشی از درمان کامل یکهزار و ۲۰۰ نفر زائر اربعین نیز از اقدامات صنعت بیمه به شمار می‌رود.

بر اساس آمار منتشر شده از سوی صنعت بیمه بیش از سه میلیون بیمه‌نامه به ارزش حدود ۴۵ میلیارد ریال، برای زائران کربلا در ایام اربعین حسینی صادر شد.

ارسال نظر