زمان پرداخت خسارت در رشته‌های مختلف بیمه‌ای متفاوت است/ شرکت‌ها اجازه دادن ضمانت نامه را ندارند

زمان پرداخت خسارت در رشته‌های مختلف بیمه‌ای متفاوت است/ شرکت‌ها اجازه دادن ضمانت نامه را ندارند

مدیرعامل سابق شرکت بیمه حافظ بیان کرد: زمان پرداخت خسارت وابسته به نوع خسارت است و به طور معمول خسارت‌های مالی در زمان کوتاهتر و خسارت‌های جرحی در زمان‌های طولانی‌تر پرداخت می‌شوند.

چابک آنلاین، بهاره تاجرباشی، "عبدالرسول عطائی" در گفت و گو با چابک آنلاین گفت: شرکت های بیمه‌ای خوب می دانند که بهترین تبلیغ برای آنها خدمات خوب و به موقع است و بایک استراتژی درست حداقل زمان را برای پرداخت خسارت در نظر گرفته اند اما در برخی از خسارات، روند پرداخت خسارت طولانی است.

وی ادامه داد: در حال حاضر در حوزه بیمه های خرد مانند ثالث و بدنه مدت زمان پرداخت خسارت بسیار سریع است و شرکت های بیمه ای دراینکه در کوتاهترین زمان ممکن  خسارت را پرداخت کنند با یکدیگر رقابت می کنند.

مدیرعامل سابق شرکت بیمه حافظ بیان کرد:  زمان پرداخت خسارت وابسته  به نوع خسارت است، خسارت های مالی مانند تصادفات خیابانی که دارای بیمه ثالث و بدنه باشد حداکثر 48 ساعته پرداخت می شود اما برای پرداخت خسارت جانی فرآیندی قانونی باید طی شود.

 عطائی افزود: برای خسارت های جانی پرونده باید به دادگاه و پزشک قانونی برود  و این دیرکردها ربطی به شرکت های بیمه ای ندارد وقتی  شخصی دچار شکستگی عضو شود دادگاه باید تشخیص درصد از کارافتادگی اورا بدهدو با حکم دادگاه دیه مشخص می شود که این تاخیر در زمان پرداخت ربطی به شرکت های بیمه  ندارد.

وی در مورد توافق شرکت‌ها برای عدم ارائه ضمانت نامه اجرا در حین قرارداد گفت: بیمه خود یک نوع ضمانت نامه است و شرکت ها از نظر قانونی اجازه دادن ضمانت نامه را ندارند و درحال حاضر هیچ شرکت بیمه ای ضمانت نامه اجرا نمی‌دهد.

مدیرعامل سابق شرکت بیمه حافظ اظهار کرد: تنها ضمانت نامه ای که شرکت های بیمه ای می دهند ضمانت نامه شرکت در مناقصات شرکت های دولتی و وزارتخانه هاست که آن هم تنها در زمان شرکت در مناقصه است  و درحین اجرای  قرارد اد بیمه ای ضمانت نامه ای وجود ندارد.

 

ارسال نظر