شناسه خبر : 8233

نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران:

ایران از نظر خدمات بهداشتی اولیه، در منطقه مثال زدنی است

ایران از نظر خدمات بهداشتی اولیه، در منطقه مثال زدنی است

نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران گفت: ایران به عنوان کشوری که از سطح اقتصادی متوسط رو به بالا برخوردار است، از نظر خدمات بهداشتی و درمانی اولیه در منطقه، کشوری مثال زدنی محسوب می‌شود و دارای پوشش بیمه همگانی گسترده‌ای در کشور است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، کریستوف هاملمان درباره وضعیت مراقبت‌های بهداشتی در ایران افزود: در حدود یک سال و نیم گذشته به صورت نزدیک و دقیق با وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران همکاری کردیم. در این بازه زمانی ماموریت‌های مختلفی به قسمت‌های گوناگون ایران داشتیم و از مراکز بهداشتی و درمانی مختلف کشور بازدید کردیم که برخی از این مراکز در مناطق دور و محروم قرار داشتند و برخی نیز مراکز بسیار مجهز و دارای فناوری به روز بودند.

وی درباره تاثیر تحریم‌ها بر حوزه سلامت ایران اظهار داشت: قبل از اعمال تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران، میزان پرداختی مردم از جیب در حوزه سلامت کاهش پیدا کرد.

هاملمان بیان کرد: البته ایران به طرز قابل توجهی در مقاوم سازی خود عمل کرده، به طوری که در حال حاضر شرکت‌های داروسازی گسترده‌ای دارد و توان مناسبی در زمینه تولید دارو پیدا کرده است.

محسن اسدی لاری، مدیرکل همکاری‌های بین الملل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز پیش از این در رابطه با مراقبت‌های اولیه سلامت در ایران گفته بود: ایران یکی از کشورهای پیش رو در زمینه مراقبت‌های اولیه سلامت است و به همین دلیل به سمت تحقق پوشش همگانی سلامت حرکت کردیم که یکی از آرمان‌های مهم جهانی محسوب می‌شود.​

ارسال نظر