شناسه خبر : 8225

مدیرعامل بیمه آسیا مطرح کرد؛

لزوم مصون سازی نظام مالی و پولی کشور با پدافند غیرعامل

لزوم مصون سازی نظام مالی و پولی کشور با پدافند غیرعامل

نشست مشترک اعضای کمیته پدافند غیرعامل بیمه آسیا و مدیران ارشد سازمان پدافند غیرعامل کشور با موضوع بررسی و هم اندیشی در زمینه وضعیت پدافند غیرعامل در بیمه آسیا تشکیل شد.

به گزارش چابک آنلاین، مسعود بادین، نایب رییس هیأت مدیره و مدیرعامل بیمه آسیا در این نشست در اظهاراتی بر اهمیت و ضرورت پدافند غیرعامل در سازمان های اقتصادی تاکید کرد و گفت: لازم است در این حوزه، راهکارهای مصون سازی نظام مالی و پولی کشور در برابر تهدیدات و آسیب ها و همچنین بخش های نرم  افزاری و سخت افزاری در زمینه پدافند غیرعامل مورد بررسی قرار گیرد و در کنار آن پژوهش های لازم در زمینه آسیب شناسی و ارزیابی نهادها و موسسات نظام مالی واقتصادی کشور و طبقه بندی آنها از لحاظ آسیب پذیری در برابر تهدیدات خارجی و تدوین الگوی مصون سازی صنعت بیمه کشور در برابر این تهدیدات انجام پذیرد.

در ادامه این نشست، آقای داریوندی، معاون زیربنایی سامان پدافند کشور، با قدردانی از فعالیت های شرکت بیمه آسیا جهت آماده سازی و آمادگی در پدافند غیرعامل، اظهار داشت: دشمن هیچگاه از پای نمی شنید و همواره در حال استفاده از راه ها و مسیرهایی برای نفوذ و ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی است. لذا ضروری است آسیب پذیری خود را در برابر این حوادث به حداقل برسانیم.

وی تصریح کرد:  در حوزه سایبری، ما آسیب پذیرتر هستیم از این رو لازم است د راین حوزه، آسیب ها را شناسایی و آنها را مرتفع کنیم.

داریوندی بر موضوع آموزش در پدافند غیرعامل تاکید کرد و گفت: عموم مردم از مفاهیم و ساختار پدافند غیرعامل و ضرورت آن آگاه نیستند. در صورت افزایش سطح آگاهی عمومی، مردم خود وارد اجرای این امر مهم می شوند. لذا نیاز است در زمینه توسعه آموزش پدافند غیرعامل گام های موثری برداریم.

گفتنی است در این نشست، مدیرکل حوزه اقتصادی معاونت زیربنایی سازمان پدافند غیرعامل، معاون مدیر کل حراست وزارت امور اقتصادی و دارایی و اعضای کمیته پدافند غیرعامل بیمه آسیا حضور داشتند.

ارسال نظر