شناسه خبر : 8200

غرامت بیمه به کشاورزان گلستان به موقع پرداخت می‌شود

غرامت بیمه به کشاورزان گلستان به موقع پرداخت می‌شود

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی گلستان گفت: کشاورزان از امسال دغدغه‌ای برای دریافت به موقع خسارت بیمه محصولات کشاورزی‌شان نداشته باشند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، محمدرضا عباسی اظهار کرد: بر اساس مصوبه مجلس، تخصیص اعتبار مربوط به بیمه محصولات کشاورزی تحت هر شرایطی صد درصد خواهد بود.

وی بیان کرد: تصویب این قانون این نوید را به کشاورزان می‌دهد که برخلاف سالهای گذشته، چنانچه محصول خود را بیمه کنند، بلافاصله پس از برآورد خسارت، وجه به‌حسابشان پرداخت خواهد شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی گلستان افزود: کشاورزان دیگر نگران این نباشند که در مدت زمان طولانی وجه خسارت به‌حساب آن‌ها واریز شود.

عباسی با اشاره به اینکه دو نوع آیتم در بیمه‌های جدید محصولات کشاورزی دیده‌شده است، یادآور شد: با این تغییری که در بیمه اعمال‌شده، حتی اگر محصول در مرحله چهار برگی هم خسارت‌دیده باشد، صد درصد میزان برآورد خسارت پرداخت می‌شود. در سنوات گذشته درصد کمتری از خسارت برآورد شده پرداخت می‌شد.

وی گفت: با توجه به اینکه شرایط بیمه امسال با ۳۰ سال گذشته تفاوت بسیاری دارد، کشاورزان به‌منظور کاهش ریسک‌پذیری، نسبت به بیمه کردن محصولاتشان اقدام کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی گلستان به خسارت‌های سیل اوایل امسال اشاره کرد و گفت: حدود ۸ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان سیلزده‌ای که اراضی آن‌ها بیمه‌شده بود، پرداخت شد.

 

ارسال نظر