شناسه خبر : 8181

بیمه ورزشکاران امسال رشد ۱۳ درصدی داشت

بیمه ورزشکاران امسال رشد 13 درصدی داشت

رئیس هیات پزشکی ورزشی فارس گفت: بیش از ٢٠٠ هزار ورزشکار بیمه شدند که رشد ١٣ درصدی نسبت به مدت سال قبل را نشان می‌داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، کاوه باشتی رئیس هیات پزشکی ورزشی فارس گفت: هیات پزشکی ورزشی یک نهاد دانش محور است که نه تنها در زمینه درمان که در جهت ارائه خدمات مطلوب آموزشی نیز به توسعه فضا‌های آموزشی اقدام کرده است.

وی به پوشش ییمه‌ای ورزشکاران استان طی دو سال اخیر هم اشاره و عنوان کرد: برای نخستین بار در سال ٩٧ بیش از ٢٠٠ هزار نفر بیمه شدند که رشد ١٣ درصدی نسبت به مدت سال قبل را نشان می‌داد.

رئیس هیات پزشکی ورزشی فارس که بیمه ورزشی را تضمینی برای سلامت و درمان ورزشکار می‌داند، اعلام کرد که در شش ماهه اول سال ٩٨، ١٥٠ هزار ورزشکار بیمه ورزشی شده‌اند که با رشد ٢٢ درصدی نسبت به سال ٩٧ همراه است.

باشتی همچنین به رشد ٣٤ درصدی پرداختی به ورزشکاران آسیب دیده در سال ٩٧ اشاره و عنوان کرد: در سال گذشته ١١ میلیارد ریال به ورزشکاران آسیب دیده پرداخت کردیم. در سال ٩٨ نیز تاکنون ٧ میلیارد ریال پرداخت شده است.

او ادامه داد: با رایزنی‌های انجام شده با فدراسیون پزشکی ورزشی، از این پس قهرمانان ورزشکار ملی می‌توانند در صورت تایید احراز شرایط، ١٠٠ درصد هزینه درمان خود را از فدراسیون هیات پزشکی ورزشی استان مطالبه کنند.

رئیس هیات پزشکی ورزشی فارس خاطرنشان کرد: در صورتی که ورزشکاران ملی دچار معلولیت نخاعی در ناحیه گردن شوند تا سقف ٤٠٠ میلیون ریال، غرامت نقص عضو یک میلیارد و ٥٠٠ میلیون ریال است.

باشتی همچنین با بیان اینکه سقف پرداخت هزینه‌های درمانی این هیات در سال ٩٧، هفت میلیون تومان بوده که در سال ٩٨ به ٩ میلیون تومان رسیده است، گفت: سقف خدمات درمانی پزشکی نیز از یک میلیون به یک میلیون و ٣٠٠ هزار تومان رسیده است.

او اظهار کرد: هیات پزشکی ورزشی فارس توانسته اعتماد ورزشکاران ملی پوش ایران و منطقه را جلب کند.

رئیس هیات پزشکی ورزشی فارس اضافه کرد: هیات پزشکی ورزشی متولی برگزاری بسیاری از دوره‌های پزشکی ورزشی است و در صورت ورود دیگر هیات‌ها، گواهی صادر شده بدون اعتبار است و افراد نمی‌توانند از آن استفاده کنند.

باشتی برگزاری دوره‌های ماساژ ورزشی، کمک‌های اولیه، آسیب‌های ورزشی و ورزش در آب را مصادیق گفته فوق ذکر کرد.

او پرداخت هزینه درمان پزشکی ویژه المپیکی‌های ٢٠٢٠، کاهش زمان رسیدگی به اسناد پزشکی به یک روز در شیراز و یک ماه در تهران، ارائه مشاوره‌های درمانی، توزیع رایگان جعبه کمک‌های اولیه در باشگاه‌های ورزشی استان، توسعه بخش درمان با راه‌اندازی بخش بازگشت به ورزش و بهسازی فضای فیزیکی در هیات را بخشی از برنامه‌های هیات پزشکی ورزشی فارس برشمرد و گفت: اجرای این برنامه‌ها در ساختار اهداف استراتژیک این هیات طی چهار سال پیش‌بینی شده بود.

رئیس هیات پزشکی ورزشی فارس در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت ستاد نظارت بر باشگاه‌های استان توسط بازرسان هیات پزشکی ورزشی فارس اشاره و بیان کرد: کلاس‌های آموزشی در راستای چگونگی انجام تمرینات برگزار می‌شود و در زمینه پزشکی ورزشی نیز تجربیاتی به آن‌ها انتقال داده شود.

باشتی به استفاده از مکمل‌ها در باشگاه‌های ورزشی هم اشاره و تصریح کرد: اگر نیازی به مکمل‌های ورزشی نبود، پس ساخته نمی‌شد، اما اینکه ورزشکار چه زمانی و چه نوع مکملی استفاده کند، جای سوال است که پس از تایید اصالت کالا، باید به دستور پزشک تجویز شود.

وی مجددا تاکید کرد که اقدام خودسرانه مکمل‌ها غیراصولی حتی اگر مجاز باشند باز هم ممکن است موجب آسیب به بدن شوند.

رئیس هیات پزشکی ورزشی فارس عنوان کرد: بسیاری از ململ‌های قاچاق تقلبی بوده و منحر به بمیلری‌های قلبی و عزوقی، سیاه شدن استخران و فشارخون‌های بالا می‌شود، لذا پیش از استفاده از مکمل، باید برای اطمینان، هولگرام و اصالت کالا آن را کنترل کرد.

باشتی با تاکید بر پرهیز از خود درمانی ورزشکاران نیز گفت: خود درمانی بزرگترین آسیب به ورزشکاران است.

 

 

ارسال نظر