شناسه خبر : 8172

۲۳ هزارخانوار روستایی استان بوشهر هیچ بیمه‌ای ندارند

۲۳ هزارخانوار روستایی استان بوشهر هیچ بیمه‌ای ندارند

از مجموع ۵۰ هزار خانوار روستایی استان بوشهر هم اکنون ۲۷ هزار خانوار زیر پوشش صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر و مابقی از هیچ نوع بیمه‌ای برخوردار نیستند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر استان بوشهر گفت: بیشترین بیمه شده‌های این صندوق مربوط به شهرستان‌های دشتستان، تنگستان و دشتی است و بخش‌های جنوبی استان به دلیل صنعتی بودن بیشترین جذب مربوط به تامین اجتماعی است و جذب مناسبی در این بخش‌ها نداشته‌ایم.

 کیانوش کازرونی افزود: این استان در زمینه تمدید بیمه شدگان روستایی و عشایر رتبه چهارم و پنجم اما در بخش جذب رتبه ۲۰ کشور را دارد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر اختیاری است باید فرهنگ‌سازی لازم برای جذب هر بیشتر خانوارهای روستایی انجام شود.

کازرونی گفت: در زمان حاضر ۱۲۴ نفر از کارافتاده کلی، ۳۶نفر بازنشسته پیش از موعد، ۲۱۵ نفر مستمری بگیر فوتی از مزایای صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر استان بوشهر بهره‌مند هستند.

مدیرصندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر استان بوشهر ادامه داد: همچنین با توجه به اینکه قالیبافان از زیر پوشش تامین اجتماعی خارج و به صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر واگذار شدند اما پوشش مناسبی در استان بوشهر نداریم.

وی بیان کرد: در زمان حاضر از جمعیت پنج هزار نفری جامعه هدف قالیبافان در استان بوشهر تنها ۵۲۰ نفر زیر پوشش صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر استان بوشهر قرار دارند.

کازرونی افزود: روستائیان، کشاورزان و عشایر ۱۸ تا ۵۰ سال می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان یا تعاونی‌های تولیدی روستاها خود را بیمه کرده و از مزایای آن بهره مند شوند.

 

ارسال نظر