شناسه خبر : 8160

۳۲۰ هزار بیمه کارگری قطع شد

320 هزار بیمه کارگری قطع شد

سرانجام پروژه «هدفمندی دوباره هدفمندی یارانه‌ها» در دولت دوازدهم کلید خورد و براساس آمارهای رسمی در نخستین مرحله یارانه نقدی حدود ۷۰۰ هزار نفر از پردرآمدها حذف شد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایران، با توجه به اینکه تاکنون بانک اطلاعاتی جامع و دقیقی از خانوارهای ایرانی در تمام بخش‌ها وجود نداشته است، شاهد موارد عجیبی هستیم که با بررسی‌های اخیر برای شناسایی 24 میلیون یارانه بگیر پردرآمد مشخص شده است.
براساس اعلام ستاد تبصره 14 قانون بودجه، در جریان راه‌اندازی پایگاه و با ثبت اطلاعات بیمه‌ای، مشخص شد که از 1.2 میلیون نفری که بیمه کارگران ساختمانی هستند، 320 هزار اصلاً کارگر نیستند و نمایشگاه دار، طلا فروش و غیره هستند. این افراد سالانه هزار میلیارد تومان بار مالی برای دولت داشتند که پس از شناسایی بیمه آنها قطع شد.
علاوه بر این 300 هزارخانوار ثروتمند شناسایی شدند که فاقد کد مالیاتی بودند یعنی در این خانوارها حتی یک نفر از اعضا هم پرداخت مالیات نداشت که این افراد به سازمان امور مالیاتی معرفی شدند. همچنین درجریان این بررسی‌ها 40 هزار فوتی در کمیته امداد و بهزیستی شناسایی شدند که فوت آنها ثبت نشده است.

 

ارسال نظر