شناسه خبر : 8092

بار تمام هزینه‌های درمانی بر عهده بیمه بازرگانی است/ دریافت مالیات رغبت مردم را برای خرید بیمه نامه کم می‌کند

بار تمام هزینه‌های درمانی بر عهده بیمه بازرگانی است/ دریافت مالیات رغبت مردم را برای خرید بیمه نامه کم می‌کند

مدیرعامل شرکت بیمه سرمد بیان کرد: با تسهیل قوانین در سه بخش دیه، مالیات وپوشش های بیمه تکمیل درمان می توان ضریب نفوذ صنعت بیمه در کشور را افزایش داد.

چابک آنلاین، بهاره تاجرباشی، مهدی مهدوی در گفت‌وگو با چابک آنلاین گفت: دولت و مجلس برای گسترش صنعت بیمه در بین آحاد مردم باید قوانین و آئین نامه‌های موجود را مطابق با شرایط روز کشور و تورمی که وجود دارد تسهیل کنند.

وی ادامه داد: درچند سال گذشته مالیات بر ارزش افزوده از بیمه نامه‌های تکمیل درمان و عمر و پس انداز دریافت نمی‌شد اما مجددا این موضوع مطرح شده است و با دریافت مالیات ازروی بیمه نامه ها قیمت تمام شده محصول افزایش می یابد و رغبت مردم برای خرید انواع بیمه نامه کمتر می‌شود.

مدیر عامل شرکت بیمه سرمد بیان کرد: باتوجه به اینکه بانک و بیمه و بورس سه ضلع بازار سرمایه هستند و آن دو ضلع دیگر یعنی بانک و بورس مشمول مالیات نمی‌شوند و تنها بیمه مشمول مالیات است اگر با توجه و کمک دولت و مجلس این موضوع حل شود ضریب نفوذ بیمه در بین اقشار محتلف جامعه افزایش می یابد.

مهدوی اظهارکرد: نکته‌ی دیگری که وجود دارد دربخش بیمه نامه تکمیل درمان است، هزینه های درمانی درچندسال اخیر بسیار افزایش یافته است و نقش دولت که سازمان تامین اجتماعی است در موضوع پوشش های بیمه ای بسیار کمرنگ است.

وی افزود: بارتمام هزینه های بیمه ی تکمیل درمان برعهده‌ی شرکت های بیمه بازرگانی است و شرکت های بیمه گر بر اساس آئین نامه 94 بیمه مرکزی موظف هستند که خسارت را کنترل کنند.

مدیرعامل شرکت بیمه سرمد گفت: با افزایش هزینه های درمانی شرکت بیمه گر برای کنترل خسارت حق بیمه را افزایش می دهد و بالطبع فشار به مردم وارد می شود و این موضوع خود عاملی برای کاهش تقاضا از سمت مردم است.

مهدوی ادامه داد: اگردولت به بیمه گراولیه کمک کند و پوشش های درمانی توسط بیمه گر اولیه افزایش یابد واز طرفی قوانین نظارتی در بحث مالیات تسهیل شود می توان به افزایش ضریب نفوذ صنعت بیمه در جامعه امیدوار بود.

وی بیان کرد: بحث دیگری که در این موضوع نقش دارد بحث دیات است که در بیمه نامه های شخص ثالث به دلیل ماهیت اجباری بودن آن بسیار تاثیرگذاراست.

مدیرعامل شرکت بیمه سرمد اظهارکرد:اگر دربخش دیه، مالیات و بیمه نامه های درمان سه قوه ی قضائیه، مجریه و مقننه تعرفه ها را اصلاح کنند صنعت بیمه هم به رشد و بالندگی بیشتری می رسد.

 

ارسال نظر