شناسه خبر : 8084

بدهی سازمان های بیمه گر به داروخانه ها پرداخت نشد

بدهی سازمان های بیمه گر به داروخانه ها پرداخت نشد

رئیس روابط عمومی انجمن داروسازان ایران گفت: در شرایطی ۶ ماه اول سال جاری را سپری کرده‌ایم که وضعیت پرداخت بیمه‌ها به داروخانه‌ها به هیچ وجه مناسب نیست.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس، حمید خیری، رئیس روابط عمومی انجمن داروسازان ایران اظهار داشت: در شرایطی شش ماهه اول سال جاری را سپری کرده‌ایم که وضعیت پرداخت بیمه‌ها به هیچ وجه مناسب نیست و حتی سازمان بیمه سلامت، علی رغم همه وعده‌هایی که داده است، هنوز از سال گذشته نیز بدهی دارد.

رئیس روابط عمومی انجمن داروسازان ایران ادامه داد: البته سازمان بیمه سلامت، برخی ماه های امسال را پرداخت کرده است ولی آن ها را هم به صورت تمام و کمال پرداخت نکرده است.

وی در خصوص سازمان تامین اجتماعی گفت: وضعیت بیمه تامین اجتماعی، از بیمه سلامت هم اسفبار تر است. به طوری که در سال جاری، پرداختی چشم گیری نداشته است و ما در این خصوص، واقعا از مسئولین این سازمان گلایه داریم.

خیری تاکید کرد: قانون در این خصوص، نص مشخص و شفافی دارد و سازمان های بیمه گرباید 60 درصد صورتحساب داروخانه ها را بلافاصله پس از تحویل اسناد مربوطه، پرداخت کنند و الباقی را نیز ظرف مدت معین پرداخت کنند، ولی متاسفانه این قانون، از سوی سازمان های بیمه گر چندان جدی گرفته نمی‌شود.

رئیس روابط عمومی انجمن داروسازان ایران در خصوص وضعیت پرداختی سایر سازمان های بیمه گرتصریح کرد: فارغ از بیمه سلامت و بیمه تامین اجتماعی، تنها بیمه نیروهای مسلح، وضعیت مناسبی دارد و الباقی بیمه ها، در شرایطی هستند که داروخانه ها هیچ تمایلی به همکاری با آن ها ندارند.

خیری تصریح کرد: البته سیاست های نظام بهداشت و درمان، باید به گونه ای باشد که داروخانه ها، خدمات محور شوند و تمرکز امور بر ارائه خدمات، شکل بگیرد تا شاهد بهبود روزافزون وضعیت سلامت مردم باشیم.

به گفته خیری، حضور داروسازان در فرآیندهایی نظیر پالایش و غبالگری بیماران نظیر دیابت و فشار خون و حتی مباحثی نظیر ترک اعتیاد و ترک دخانیات باید حضور پررنگ داشته باشند و این به شرط آن محقق می شود که داروسازان در نظام سلامت کشور، جایگاه واقعی خود را داشته باشند، نه اینکه هر روز پیگیر دریافت وجوه بدهی های معوق سازمان بیمه گر، توان و انرژیشان صرف شود.

رئیس روابط عمومی انجمن داروسازان ایران افزود: خدمات محور شدن داروخانه ها و تمرکز بر مباحث پالایش، قطعا به نفع سازمان های بیمه گر نیز خواهد بود و با توجه به توجهی که وزیر محترم بهداشت به این موضوع دارد، در آینده به ابعاد دیگر این موضوع خواهیم پرداخت.

 

ارسال نظر