شناسه خبر : 8074

صنعت بیمه در استان‌های کوچک با کمبود نیروی متخصص مواجه است

صنعت بیمه در استان‌های کوچک با کمبود نیروی متخصص مواجه است

رئیس شعبه شرکت بیمه ما در استان همدان رقابت ناسالم وعدم وجود نیروهای متخصص را ازمهمترین چالش‌های صنعت بیمه در این استان دانست.

چابک آنلاین، بهاره تاجرباشی، رضا میرزائی درگفت‌وگو با چابک آنلاین گفت: رقابت ناسالم و نرخ شکنی شرکت‌های تازه وارد برای کسب جایگاه و داشتن سهم مناسب از پورتفو به همراه شرایط اقتصادی نامناسب و عدم وجود نیروی متخصص از مهمترین چالش‌های صنعت بیمه دراستان همدان است. 

وی، ادامه داد: استان همدان با داشتن رتبه ۲۵ در بین استان های کشور و سهم ۱.۲ درصدی ازسبد بیمه‌ای کشور از ضریب نفوذ ۲.۱۲ درصدی برخورداراست.

رئیس شعبه شرکت بیمه در استان همدان بیان کرد: بیمه اجباری شخص ثالث در حال حاضر بیشترین اقبال را در بین مشتریان و نمایندگان دارد اما موج جدیدی از فروش بیمه های عمر در استان شروع شده که هر چند با نقایصی شروع شده ولی در حال گسترش و بهبود عملکرد است.

میرزائی اظهار کرد: مشکلات دراستان های کوچک که به دید شرکت های بیمه ای بیشتراستان خدمات رسانی هستند بسیاراست وجای خالی نیروی متخصص و متعهد در این استانها بیشتر نمایان است که این امرباعث دلسردی بیمه گزاران می شود.

وی گفت: از سویی وضعیت معیشتی مردم، پتانسیل ایجاد خسارت‌های ساختگی با نیت دستیابی به منابع مالی شرکتهای بیمه را باعث شده است که نیازمند به ریشه یابی و درمان این معضل است.

 

ارسال نظر