شناسه خبر : 8060

تنها حدود ۶.۵ درصد ورزشکاران زورخانه‌ای بیمه‌اند

تنها حدود ۶.۵ درصد ورزشکاران زورخانه‌ای بیمه‌اند

دبیر کمیته مربیان فدراسیون ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی گفت: ورزشکاران این رشته به ویژه در رده بالای میانسالی از بیمه ورزشی استقبال نمی‌کنند و اکنون تنها حدود ۶.۵ درصد ورزشکاران این بخش بیمه دارند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، محسن گلستانی‌زاده شمار ورزشکاران فعال در این رشته را افزون بر ۲۰۰ هزار نفر عنوان کرد و افزود: تاکنون ۱۳ هزار نفر از ورزشکاران سازمان یافته این رشته دارای بیمه ورزشی شده اند.

وی بی‌رغبتی ورزشکاران به بهره مندی از بیمه ورزشی را از اصلی ترین مسائل این فدراسیون برشمرد و اظهار داشت: افزود: وزارت ورزش و جوانان بودجه هر فدراسیون را بر اساس تعداد بیمه‌شدگان ورزشی تعیین می کند که بر این اساس این فدراسیون در آخرین ردیف دریافت بودجه قرار دارد.
گلستانی‌زاده، اقدام خراسان شمالی و برخی از استان ها در الزام ورزشکاران به بیمه ورزشی برای ورود به گود را اقدامی بسیار مناسب خواند و گفت: در صورتی که این امر در تمام استان ها الزامی شده و با نظارت بیشتری صورت گیرد، می توان درصد بالاتری از ورزشکاران را بیمه کرده و وضعیت بودجه ای فدراسیون را نیز بهبود بخشید.

کمبود مربی درجه ۱ و ۲ زورخانه‌ای
دبیر کمیته مربیان فدراسیون ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی، شمار کنونی مربیان فعال در این رشته را ۷۰۰ نفر عنوان کرد که تقریبا همگی دارای مدرک درجه ۳ هستند و این رشته با کمبود مربی درجه ۱ و ۲ مواجه است.
وی افزود: کسب عنوان مربیگری درجه ۱ و ۲ نیازمند انطباق با قوانین و مقررات و تئوری های وزارت خانه و گذراندن آزمون های تخصصی بر اساس فیزیولوژی و علم و تجربه است.
گلستانی زاده گفت: فدراسیون برگزاری دوره مربیگری درجه ۱ و ۲ را در برنامه نیمه دوم سال گنجانده و فراخوان آن داده شده تا تمامی افرادی که عنوان مربیگری درجه سه را دارند و سابقه بالایی دارند امکان گرفتن مدرک درجه ۲ را نیز بیابند.
وی یکی از ملزومات اصلی شرکت در این دوره را داشتن مدرک کارشناسی ارشد دانست و افزود: در حال حاضر نیز دوره مربیگری درجه سه با حضور ورزشکاران استان های مختلف کشور در خراسان شمالی برگزار شد که با این حساب تاکنون ۲۰ دوره مربیگری در کشور برگزار شده است.
دبیر کمیته مربیان فدراسیون ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی اظهار داشت: مشکل اصلی در این است که علی رغم اینکه دوره ها در سطح عالی برگزار می شود ولی سطح شرکت کننده ها پایین است و خیلی شرایط لازم برای قبولی را ندارند و میزان نفرات برگزیده کم است.
وی افزود: در این راستا برنامه داریم با برگزاری دوره های متعدد سطح دانش شرکت کنندگان را ارتقا دهیم تا مربیان بیشتری جذب و تحویل زورخانه ها دهیم و از این طریق مشکل کمبود مربی را در سال های بعد به نوعی جبران کنیم.
گلستانی‌زاده، ارتقای سطح مربیان را در تربیت ورزشکاران مستعد و در رده های بالا که بتوانند در عرصه های بین المللی درخشش داشته باشند، بسیار تاثیرگذار خواند و گفت: افزایش سطح قبولی ها در این راستا بسیار کمک کننده است.

 

ارسال نظر