شناسه خبر : 8048

حق بیمه دوچرخه‌های بیدود را کاربران می‌پردازند/ کاربران بیدود تحت پوشش بیمه شخص ثالث هستند

حق بیمه دوچرخه‌های بیدود را کاربران می‌پردازند/ کاربران بیدود تحت پوشش بیمه شخص ثالث هستند

دوچرخه های اشتراکی هوشمند اخیرا با فعالیت یک استارتاپ با عنوان "بیدود" در سطح شهر تهران شروع به فعالیت کرده‌اند و با توجه به معضل اصلی شهر تهران می‌توان آن را جزو برترین استارتاپ‌های شهری دانست.

چابک آنلاین، زهرا نامداری، این دوچرخه‌ها از طریق اپلیکیشنی که در گوشی کاربران نصب می‌شود قابل استفاده بوده و در هر نقطه از شهر تهران ردیابی آن‌ها با جی پی اس امکان پذیر است.

کاربران برای استفاده از این دوچرخه ها مبلغ 159 هزار تومان به عنوان شارژ حساب کاربری پرداخت می‌کنند و علاوه بر آن مبلغی در حدود 30 هزار تومان نیز به عنوان حق بیمه پرداخت کرده و در زمان استفاده از این دوچرخه‌ها تحت پوشش بیدود هستند.

همچنین مقدار پولی که کاربر برای بیمه یکساله (از زمان ثبت نام به مدت یک سال)، پرداخت می کند قابل استرداد نیست.

بیمه دوچرخه بیدود به صورت یکساله برای کاربران صادر می شود و پوشش های آن شامل بیمه کاربر و بیمه شخص ثالث می شود اما باید توجه داشت که شرط اصلی استفاده از بیمه دوچرخه بیدود پیروی از قوانین آن است و در صورتی که کاربران از قوانین مندرج در اپلیکیشن تخطی کنند و صدمه یا آسیب به دوچرخه یا کاربر یا شخص ثالث وارد شود، بیمه دوچرخه هزینه ای نمی تواند بابت خسارت های وارده بپردازد.

همچنین برای ارایه سرویس بیمه، دسترسی به موقعیت کاربر در طول سفر الزامی است و هرگونه آسیب ناشی از رفتار و اقدامات کاربر که منجر به  بدهی به شخص ثالث شودو مشمول موارد بیمه کاربر نباشد بر عهده شخص او خواهد بود و مسئولیتی برای بیدود ایجاد نخواهد کرد.

 

ارسال نظر